אברהם אשר חסנו הי"ד
אברהם אשר חסנו הי"דצילום: באדיבות המשפחה

18 משפחותיהם של נרצחים מפיגועי החודשים האחרונים שיגרו אתמול (ראשון) לחברי הממשלה מכתב ובו הם תובעים לגרש מהארץ את המחבלים ובני משפחותיהם. על המכתב ועל תחושת ההתעלמות מצידם של מקבלי ההחלטות מספרת ליומן ערוץ 7 רותי חסנו, אלמנתו של אברהם חסנו הי"ד שנרצח סמוך לקריית ארבע.

רותי חסנו קובעת כבר בפתח דבריה כי הבקשה לגרש את המחבלים ובני משפחותיהם מגיעה לא רק מבני המשפחות השכולות אלא מעם ישראל כולו. "כל עם ישראל מבקש חד משמעית לגרש את כל המחבלים וכל אלה שנוגעים בדם יהודי. אין להם זכות וחלק במדינה הזו".

באשר לתגובה המתמהמהת מצידו של אי מי מחברי הממשלה היא אומרת כי לפי שעה אכן אין התייחסות למכתבן של המשפחות, "לא נראה לי שמתייחסים אלינו ברצינות. אם אנחנו צריכים לבקש, אחרי כל הדם היהודי שנשפך כאן, זה גרוע. לא צריך אפילו לבקש. הממשלה וראש הממשלה צריך היה לגרש אותם, אותם ואת בני המשפחות והמסייעים. אין הבדל בין הרוצח לבני המשפחה, כולם משתפי פעולה".

לדבריה התחושה בקרב בני המשפחות השכולות היא ש"לא מקשיבים לפני ולא מקשיבים עכשיו. ה' ירחם, בכל דלת זה יכול להיכנס ולקרות. בכל שנייה זה יכול לקרות. אני מקווה שראש הממשלה ששומע אותי, רותי חסנו, יש לו מספיק כוח לעשות זאת. בשביל זה הוא שם בראש, לעזור לעם ישראל.

''זה יכול להיות בכל רגע בדלת אחרת. אנחנו כבר נמצאים בתוך זה. משפחות נהרסות. לפני שזה מגיע לעוד דלת, גם כשקורים פיגועים לא נותנים יחס למה שקורה", היא אומרת ומעריכה כי גם אם כיום נראה שמהלך של גירוש משפחות המחבלים והמחבלים עצמם הוא מהלך קשה ומסובך, הרי שבסופו של יום הממשלה תהיה חייבת לפעול בדרך זו.

ומה באשר לטענות המשפטיות אותן מעלה בג"ץ המונע את גירוש משפחות המחבלים? "אני לא רואה בזה טענה. אני לא מתייחסת לעניין של בג"ץ. אני מבקשת שראש הממשלה שיבוא עם כל המשפחות שלנו, ושלא יתאספו עוד משפחות, ושיעשה את זה בלי לפחד. בגלל זה בחרנו בו, שיעשה את זה".

באשר ליחס אליה ואל הירצחו של בעלה, אברהם הי"ד, מטיחה רותי חסנו דברים קשים וישירים: "אברהם חסנו נרצח ב-20 לעשירי ועד היום אין יחס. הרוצח שלו חופשי. מספרים לי סיפורים אבל הוא מתהלך חופשי. אף אחד לא מתייחס למשפחה שלנו לגבי הרוצח. אנחנו שומעים שהוא מטייל, חלק אומרים שהוא במשטרה הפלשתינית.

''אני מבקשת מחברי כנסת ומראש הממשלה, דמו של אברהם הוא לא הפקר. אני מבקשת שיתנו תשובות, למה לא תופסים אותו? למה הוא מטייל? יש עוד הרבה מרצחים שמטיילים. אני מבקשת שמישהו יתייחס למשפחת חסנו המורחבת. אברהם זה לא דם הפקר".