שקד עם היועמ"ש היוצא והיועמ"ש הנכנס
שקד עם היועמ"ש היוצא והיועמ"ש הנכנסצילום: דוברות השרה שקד

טקס חילופי היועץ המשפטי לממשלה התקיים היום (שני) בלשכת עורכי הדין בירושלים. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין סיים את תפקידו והיועץ החדש, ד"ר אביחי מנדלבליט, נכנס לתפקידו.

שרת המשפטים איילת שקד נשאה בטקס דברי פרידה מהיועץ וינשטיין. השרה פתחה בסיפור אישי ואמרה, "בשנה האחרונה צברתי הרבה מאוד 'שעות ויינשטיין': מטבע הדברים, סדר יומו של שר משפטים שזור בפגישות עם היועץ המשפטי לממשלה – אך מכל הפגישות והכנסים ודיוני הקבינט וישיבות הממשלה – פגישה אישית אחת ספציפית עם ויינשטיין חקוקה בזכרוני במיוחד. זו שנערכה במועדון הגראז' ברמת החייל – הזירה שבה מתאגרף היועץ המשפטי לממשלה.

"מי שאינו בקיא בקורותיו של ויינשטיין היה אולי מופתע לראות אותו בלבושו הספורטיבי וכפפות האגרוף, מכה נמרצות את יריביו לזירה: אבל בעיניי התחביב רב השנים הזה שלו מגלם את הפער בין דימויו החיצוני של ויינשטיין לאדם המרתק שזכיתי להכיר", הוסיפה שקד.

השרה התייחסה לעבודתו של וינשטיין ובין היתר התייחסה בהלצה לדבריו על תפיסת עולמה בנאומו מכנס הרצליה, "מי שחושב שהוא רך, לא ראה את היד הקשה ונטולת הפשרות שבה חבט בארגוני הפשע המאורגן, מי שחושב שמדובר ב'יועץ מטעם' - לא ראה אותו נלחם על דעתו בעקשנות ג'ינג'ית בישיבות, ולא שמע אותו רומז ששרות מסוימות שהוא עובד עמן סובלות מ'תפיסה פשטנית'...או שאצל שרים אחרים 'הוא לא עובד'..."

"קשה להפריז במספרי התיקים וההכרעות שהיועץ המשפטי נדרש אליהן", אמרה השרה, "הכרעות שנוגעות בכל תחומי החיים שלנו: מהביטחון דרך המשפט ועד החברה והכלכלה, מהמאבק בחרמות ועד זכויות אדם וזכויות בעלי החיים, מערכה שאותה הוביל בנאמנות עוד מהימים שבהם הציל את אוסקר האמסטף מהכלובים של צער בעלי חיים בירושלים". 

"שמעתי פעם טענה שיש שני מגזרים עיקריים שמתקשים לקבל 'לא': ילדים ופוליטיקאים. אחד מִסַפֵַּקי ה'לֹאים' המרכזי של פוליטיקאי הוא היועץ המשפטי לממשלה וזה לא סוד שהדבר מהווה קרקע פוריה לויכוחים ומחלוקות. זה גם לא סוד שאני חושבת שיועצים משפטיים צריכים לומר קודם כן ורק אם אין ברירה והבקשה בניגוד לחוק אז לומר לא....יהודה ויינשטיין היה יועץ שלא עבד בשביל אף אחד ולא חשש לומר לא אבל השתמש ב"לא" במסורה. הוא ידע לאסוף עמדות, לשמוע דעות ובסוף – פעל על פי צו מצפונו".

לאחר מכן, פנתה השרה ליועץ המשפטי הנכנס, ד"ר אביחי מנדלבליט, ואיחלה לו הצלחה בתפקידו החדש: "יחד אתכם ועם תושבי ישראל כולם – אני רוצה לאחל בשמי ובשם משפחת משרד המשפטים בהצלחה ליועץ המשפטי החדש – מזכיר הממשלה היוצא, האלוף במילואים אביחי מנדלבליט. מעתה אמרו ד"ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה".

"אני שמחה שוועדת האיתור, למרות הגורמים הרבים שניסו להסיתה מדרכה, השכילה להמליץ על יועץ ראוי ביותר, ערכי, מקצועי ועתיר הישגים. יועץ שצבר ניסיון מגוון, כסניגור, כפרקליט הצבאי הראשי וכמזכיר הממשלה ומביא לתפקיד תבונת כפיים של איש מקצוע וחוכמת חיים של איש מעשה. הגעת להישג המרשים הזה לאחר שצעדת שנים ארוכות בדרך הישר, דרך של נועם הליכות וטוהר המידות, יושרה מקצועית וצניעות יוצאת דופן", הוסיפה.

שקד הדגישה, "אותם גורמים רבי עוצמה שניסו לחבל במינוייך ינסו להשפיע עליך ועל החלטותיך. שמור על עצמאותך והישאר נאמן לאמת".