אכרם חסון
אכרם חסוןצילום: דוברות הכנסת

אכרם חסון הצהיר אמונים במליאת הכנסת ויחל לכהן כחבר כנסת מטעם סיעת כולנו, במקומו של שר האוצר משה כחלון שפרש מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי.

לאחר הצהרת האמונים אמר ח"כ חסון "אני גאה להיות במפלגה חברתית לאומית. אנחנו הדרוזים תמיד הרגשנו שאנחנו סוג ב', שלא מפתחים את הכפרים שלנו, אנחנו מחנכים את הבנים שלנו לשרת את המדינה והם חוזרים הביתה ואין להם קורת גג. 60% מהאוכלוסייה שלנו חיה ממשכורת אחת.

"אני מאמין שאפשר לשנות את המצב. אני מאמין שאין מדינה אחרת לערביי ישראל וגם שזו מדינת היהודים, לכן אנחנו חייבים לשנות את המצב. בעדה הדרוזית אחוז המשרתים הגבוה במדינה אבל יש תסכול. אין לעם היהודי ידיד יותר טוב מהעדה הדרוזית לכן אסור שהדרוזים ירגישו אזרחים סוג ב'", הוסיף.

יו"ר מפלגת כולנו השר כחלון שפינה את מקומו בכנסת לטובת ח"כ חסון, בירך אותו. "אני רוצה להודות לך שהסכמת לקחת חלק במפלגה שלנו. אני חושב שאתה נציג נאמן ומכובד של העדה הדרוזית בפרט ושל אזרחי מדינת ישראל בכלל.

"אתה ויתרת על המגזר העסקי, אתה מוותר על שכר גבוה וקריירה מפוארת בתחום האקדמיה. אני זוכר שבשיחה שהצעתי לך להצטרך לרשימה אמרנו שאנחנו במקום ובגיל שאנחנו צריכים לעשות למען אחרים. אין לי ספק שתצליח", הדגיש כחלון.