דילייני מטביע את הפועל תל אביב הערב
דילייני מטביע את הפועל תל אביב הערבצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

חשבתם שרק צמרת טבלת ליגת ווינר סל צמודה, מותחת ומעניינת? תחשבו שוב ומהר. אחרי עוד ערב גדוש במשחקים במסגרת מחזור מספר 18 בליגת העל שבכדורסל, נראה שהכל פתוח וממש עוד לא מאוחר.

שלושה משחקים התקיימו הערב (שני) בליגת ווינר סל, כשמכבי אשדוד/באר טוביה של צביקה שרף פגשה את עירוני נס ציונה, בני הרצליה אירחה את סגנית האלופה הפועל אילת, ואילו הפועל תל אביב התארחה אצל מכבי קריית גת במטרה לנקום בהם על ההדחה המוקדמת והמפתיעה מגביע המדינה שבכדורסל. 

בעוד שבשניים מתוך שלושת המשחקים, הקבוצות שהיו בפיגור בזמנים קריטיים ניצחו, במשחקה של הפועל תל אביב, זו חזרה לסורה והציגה שוב אופי חלש ושביר כשהרימה ידיים בשלב מוקדם של המשחק ואפשרה לאחרונה בטבלה, מכבי קריית גת, לנצח משחק סופר חשוב ולחזור אל מעל הקו האדום בזכותו.

הדרומיים הגיעו למשחק עם חמישה הפסדים בשישה משחקים, וכשממול התייצבו להם השחקנים באדום שרצו לנקום על ההדחה המפתיעה מגביע המדינה לפני כחודש, גם הם ציפו לקבל יריבה קשה הרבה יותר מזו שחיכתה להם באולם שבאשקלון.

העולה החדשה מקריית גת פתחה טוב את המשחק כשעלתה ליתרון 9:14 כבר בתחילתו. מנגד האדומים הגיעו רעבים וחדים ואת הרבע הראשון סיימו ביתרון ארבע נקודות, 20:16. 

ברבע השני הייתה קבוצה אחת בלבד על הפרקט וזו לא הייתה הפועל ת"א. השחקנים של קריית גת לא יכלו לאכזב את הקהל הביתי וסיפקו להם רבע יוצא מן הכלל בו קלעו 31 נקודות מול 14 בלבד של האדומים מת"א ואל הפסקת המחצית ירדו השתיים עם 34:47 לזכות המקומיים. 

גם אל המחצית השניה עלו רק הדרומיים כשאלה המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם במשחק שהרגיש כמו משחק אימון עבורם. אחרי 30 דקות של משחק עמדה התוצאה על 58:70, שנראה היה הרבה יותר מכך. 

האדומים עוד ניסו לחזור למשחק במהלך הרבע האחרון, אבל כשממול הדרומיים רצו ללא יכולת עצירה, זה היה גדול על התל אביבים שירדו מובסים עם הפסד בתוצאה 77:90. העולה החדשה רושמת ניצחון יקר וחשוב מאוד עבורה, כזה שמעלה אותה מעל הקו האדום ומסבך את היריבה מתל אביב עמוק בתחתית טבלת ליגת העל שבכדורסל. 

קלעו לקרית גת: פול דילייני 23, אלאנדו טאקר 22, מרקו קילינגסוורת' 21 (9 ריבאונדים), נמרוד טישמן 12, מאיר טפירו 6, בן אלטיט 4, יוני ניר 2.

קלעו הפועל תל אביב: ג'ף אלן 21 (12 ריבאונדים), רביב לימונד 20, טרה סימונס 17 (8 ריבאונדים), תמיר בלאט 8, טיילור באטל 6, רוברט רות'בארט 5, גיל אמיתי 2.

כאמור, גם מכבי אשדוד/באר טוביה של צביקה שרף וגם בני הרצליה הצליחו לנצח גם הן הערב את יריבותיהן, עירוני נס ציונה והפועל אילת, עם 86:91 ו-78:86 בהתאמה, לאחר שכבר היו בפיגור. 

האשדודים, חניכיו של שרף, ממשיכים לנצח בליגת העל לאחר ניצחונות יוקרתיים במחזורים הקודמים על מכבי ת"א והפועל חולון, והרצליה נצמדת גם היא לצמרת הטבלה עם ניצחון על אילת שנעצרת.

ליגת העל בכדורסל מעולם לא הייתה כה צמודה, מעניינת ומרתקת.