יגאל גואטה
יגאל גואטהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הח"כ הטרי של ש"ס יגאל גואטה יצא היום (ג') במתקפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שמנכס לעצמו קרדיט על הורדת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית על אף שמדובר ביוזמה של שר הכלכלה אריה דרעי.

בדף הפייסבוק האישי שלו כתב גואטה "אני אולי די חדש בכנסת, אבל עדיין לא מבין איך אחרי ששר הפנים אריה דרעי עובד עוד מלפני הבחירות על הורדת המע"מ, ומיומו הראשון כשר כלכלה פעל לחקיקה בתחום הורדת המע"מ שבסופו של יום אושר על מחירי התחבורה הציבורית, וההנחות במים, ואפילו נתניהו דאג לציין בישיבת הממשלה כי דרעי הוביל את המהלך.

"ואילו היום הוא יוצא לתקשורת ומציג זאת בהודעות לשכתו כאילו היוזמה היא שלו ומשמיט את שמו של דרעי מהיוזמות הברוכות הללו. זאת למרות שתנועת ש"ס הוציאה 650 מיליון שקלים של כספים קואליציוניים ששייכים לה והשקיעה בנושא התחבורה הציבורית. כשבסיכום מדובר על הטבות בעלות של כמיליארד שקל", הוסיף גואטה.

בשלב הזה פתח ח''כ גואטה בביקורת על ראש הממשלה. "אדון ביבי, מה הפלא שכשאתה גונב לדרעי את הקרדיט ומתעסק בקטנוניות, במקום להתעלות מעל עצמך ולהודות לדרעי על המהפכה בתחבורה הציבורית, אתה מתלונן שבנט גונב לך קרדיטים".

"כל זה לא מפריע לנו להמשיך ולמלא את חובתנו בשליחות הציבורית. העם יודע שדרעי מחובר לחלשים באופן טבעי, הוא לא צריך להתאמץ בשביל זה. אל תשכחו שאריה דרעי המציא עוד לפני 30 שנה את המושג החברתי, כל השאר זה חיקויים, חלקם חיקויים טובים וחלקם גרועים", כך גואטה.

אתמול, נזכיר, נטש שר הפנים והפריפריה אריה דרעי את משכן הכנסת במחאה על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו לקח לעצמו את הקרדיט על הורדת תעריפי התחבורה הציבורית.

נתניהו צייץ בטוויטר "מהיום הורדנו את מחירי הנסיעה באוטובוסים וברכבות בשיעור של כ-14%. זה עוד צעד חשוב בשורה של צעדים שאנו נוקטים במטרה להוריד את יוקר המחיה".

מקורבי יו"ר ש"ס זעמו ואמרו כי "מדובר ביוזמה של דרעי שבאה על חשבון הכספים הקואליציוניים של ש"ס בסך 650 מיליון ש"ח אבל זה לא מפריע לראש הממשלה לומר 'אני הורדתי' ולקחת מדרעי את הקרדיט".