רן בן שמעון, תואר ראשון העונה
רן בן שמעון, תואר ראשון העונהצילום: פלאש 90

מעבר ליוקרה ולכבוד שהונחו על כף המאזניים הערב (שלישי) במשחק גמר גביע הטוטו שבכדורגל, המפעל השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי, גם כסף לא מבוטל היה בסיפור, ליתר דיוק - מיליון ו-300 אלף שקלים, סכום שיכול לעזור לכל קבוצה להתחזק מעט לקראת המאני-טיים של העונה בליגה הבכירה.

בתום 90 דקות של כדורגל, ולאחר טעויות בהגנת קריית שמונה, גברו המכבים מפתח תקווה על הצפוניים בתוצאה 1:3, וזכו בתואר הראשון לעונת 2015/16 בפעם הרביעית בתולדות הקבוצה בסך הכל. 

הפתח תקוואים הגיעו למשחק הגמר הערב מול קריית שמונה כשהם סוחבים על גבם ארבעה הפסדים רצופים בכל המסגרות, גביע המדינה וליגת העל הבכירה, וגם הפתיחה לא בישרה טובות עבורם כשהצפוניים עלו ליתרון כבר בדקה ה-7 במשחק משער של ברונו.

כעבור 13 דקות פתח תקווה השוותה את התוצאה משער של חגי גולדברג הצעיר, ובמחצית השניה הגיע המפנה הגדול הודות דווקא לשוער הקריה, מהדי זועבי שהיה לגיבור הטראגי של המשחק הערב.

בדקה ה-59, 4 דקות בלבד בתוך המחצית השניה, זועבי לא הצליח להשתלט על מסירה פשוטה של גוטיירס וכליבאת קפץ על המציאה וכבש את השער הקל ביותר בקריירת המשחק הקצרה שלו, שער שקבע מהפך ובעיקר הוציא את הרוח מהמפרשים של שחקני הקריה. 

את המסמר האחרון בארון החלומות של הצפוניים תקע לירן רוטמן הצעיר, כשכבש שער נפלא בתום מבצע אישי יפה בדקה ה-89, ממש לקראת סיום הזמן החוקי של המשחק. בתוספת הזמן שחקני הקריה לא הצליחו לסכן את השער שממול ושלחו את הפתח תקוואים לחגוג תואר ראשון בעונה הנוכחית ובפעם הרביעית בתולדותיה. 

נראה כי מי שבעיקר חגג את התואר הראשון היה מאמנה של מכבי פתח תקווה רן בן שמעון, שהגיע לגדולות דווקא עם הקבוצה היריבה כשזכה איתה באליפות ההיסטורית שלה לפני ארבע שנים. אחרי שהדיחו אותם מגביע המדינה שבכדורגל, כעת פתח תקווה גוברת על קריית שמונה שוב במשחק של מאני-טיים.