חברות וולונטרית? הסמכת עורכי דין
חברות וולונטרית? הסמכת עורכי דיןפלאש 90

פרופ' אביעד הכהן, דקאן המרכז האקדמי ''שערי מדע ומשפט'', יוצא בחריפות נגד הכוונה להאריך את ההתמחות במשפטים משנה כיום לשנה וחצי.

לדבריו, יוזמת שרת המשפטים איילת שקד להארכת ההתמחות עשויה להיות רעיון מבורך ויכולה להועיל לשיפור רמתם של עורכי הדין אם היא אכן תלווה ביישום מעשי של התוכנית לפיקוח ראוי על תוכן ההתמחות וליצירת מקומות התמחות נוספים. אחרת, שכרה עלול לצאת בהפסדה.

'כאשר ההתמחות בפועל מבוזבזת לצערנו היום במקרים רבים על צילום מסמכים והכנת קפה לבוס ולצערנו יש מתמחים שזה מה שהם עושים. הארכת התקופה רק תגביר את העוול ותקצין אותו'', אומר פרופ' הכהן.

הוא מציג נימוקים נוספים להתנגדותו לאופן שבו מבוצע המהלך, ''רבים מהמתמחים בישראל מגיעים ללימודים ולאחר מכן להתמחות בגיל מבוגר יחסית לאחר שנים רבות שבהן הם שירתו בצבא לרבות בצבא הקבע, כאשר הם כבר נשואים ובעלי משפחות והשכר שמשולם למתמחים הוא שכר מינימום והם מנוצלים. הארכת ההתמחות רק תגביר את הניצול ואת הקושי הכלכלי שלהם''.

בנוסף, מסביר פרופ' הכהן, ישנם קשיים להתקבל למקומות התמחות. ''המקומות מצומצמים והארכת ההתמחות רק תקשה עוד יותר את ההתחרות. ההתחרות הרבה תביא לכל מיני מעשים שאינם רצויים ויקשה מאוד על חלק גדול מהסטודנטים למצוא מקומות התמחות ובכך גם יפגע סיכוייהם להשתלב בשוק העבודה, דבר שכמובן איננו רצוי''.