זאב אלקין
זאב אלקיןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ושר הקליטה זאב אלקין, אישרו העלאת סיוע בשכר דירה לממתינים לדיור ציבורי, בהיקף של 47 מיליון ש''ח לשנת 2016.

תוספת הסיוע תנוע בין 600-900 ש''ח למשפחה. השרים אמצו את המלצות ועדת המנכ"לים שדנה בצורך בהגדלת הסיוע עבור הממתינים במשרדי הבינוי והשיכון והקליטה.

אישור התוספת מאפשר למדינה לתת מענה טוב יותר לזכאי הדיור הציבורי, אשר בזמן המתנתם לקבלת דירה משלמים שכר דירה בשוק החופשי. המהלך נעשה במקביל לריכוז המאמצים הממשלתי להגדלת מלאי הדירות בדיור הציבורי, על ידי הפניית מאות מיליוני ש"ח לרכש יחידות דיור לזכאים.

התקציב יועבר למשרד הבינוי והשיכון ויופנה באופן ייעודי לסיוע בשכר הדירה לזכאי שני המשרדים.

שר האוצר כחלון אמר כי "מיום כינון הממשלה שמנו לנו למטרה את הטיפול בעוני, צמצום הפערים החברתיים בישראל והחזרת הכבוד למוסד החשוב הזה שנקרא הדיור הציבורי. התוספת הזאת תקל משמעותית על זכאי הדיור ציבורי ופשוט תעזור להם לגמור את החודש. זהו צעד נוסף ליצירת שוויון הזדמנויות וצדק חברתי בחברה הישראלית. משרד האוצר ימשיך להשקיע בדיור הציבורי משאבים ככל שיידרשו עד שנסיים את תור הזכאים שממתינים לדירה".

שר הבינוי והשיכון  גלנט הדגיש כי הדיור הציבורי והטיפול באוכלוסיות החלשות סבלו מהזנחה רבת שנים, ואנשים שאין להם יכולת כלכלית לא נראו ולא נשמעו, כלשונו. ''הבשורה בהחלטה להעלות את הסיוע בשכר הדירה לא נובעת מתוספת התקציב, אלא משינוי התפיסה החברתית שהיתה נהוגה כאן במשך זמן רב מדי. הציבור הפקיד בידינו את האחריות לטפל בקורת גג עבור כל מי שזקוק לה, ואנחנו מחויבים למשימה החשובה הזו, שצריכה לעמוד במרכז המאמצים שלנו כמדינה".

שר העלייה והקליטה, זאב אלקין, אמר כי בעיית המחסור בדיור הציבורי לעולים הזכאים לו היא אחת מהאתגרים הגדולים בתחום הקליטה. ''לצערנו יש תור ארוך של 27 אלף משפחות בתור למשרד הקליטה הזכאיות לדיור הציבורי. אנחנו פועלים במספר דרכים להרחבת מלאי הדיור הציבורי לעולים כדי לצמצם את התור, אבל כל עוד שהתור הזה קיים, חובתנו לסייע בשכר הדירה למשפחות הזכאיות כמה שיותר.

''אני שמח שהצלחנו באופן תקדימי לשכנע את משרד האוצר לתת תוספת תקציב ניכרת החל מהשנה הקרובה כדי לקרב את הסיוע בשכר דירה שאנחנו נותנים לעלויות הריאליות של שכר דירה שכידוע גדלו בשנים האחרונות", הוסיף.