שתי לוחמות משמר הגבול כבנות 19 ו-20 נפצעו באורח אנוש ובאורח בינוני עד קשה בפיגוע משולב - ירי ודקירה, שאירע בצהריים (רביעי) סמוך לשער שכם בעיר העתיקה בירושלים. שלושה מחבלים חוסלו.

צוותים של מגן דוד אדום ואיחוד הצלה שהגיעו לזירת הפיגוע העניקו לפצועות טיפול רפואי ופינו אותן לבית החולים הדסה הר הצופים. רופאי בית החולים נלחמים על חייה של הלוחמת שנפצעה אנושות.

מחקירה ראשונית עולה כי שלושה מחבלים תושבי אזור ג'נין הגיעו לשער שכם ועוררו את חשדם של לוחמי משמר הגבול שמוצבים במקום. הכוח ניגש לבדיקתם ובעוד אחד המחבלים מסר את תעודת הזהות שלו, חבריו שלפו נשקים מסוג קרל גוסטב וסכינים, פתחו בירי ודקירות והצליחו לפצוע שתי לוחמות באורח קשה.

הכוח הגיב במהירות וחיסל את שלושת המחבלים. קצין שהגיע למקום ביצע ירי גם הוא והמחבלים נוטרלו. על גופם של המחבלים נתפסו רובים מסוג קרל גוסטב, סכינים ומטעני נפץ שנוטרלו ע״י חבלן משטרתי. 

צילום: חטיבת דובר המשטרה

תת ניצב אבשלום פלד, סגן מפקד מחוז ירושלים, אמר בזירה כי ''שוטרי מג"ב ושוטרי מחוז ירושלים מנעו, לצערי בגופם, פיגוע מורכב וקשה יותר ממה שהתחולל כאן". הוא סיפר כי ''צוות של שוטרי מג"ב החשיד כמה אנשים, חתר למגע איתם והתפתח קרב שבמהלכו נהרגו שלושת המחבלים.

''בתחקור ראשוני שלושת המחבלים היו חמושים בכלי נשק. הם כנראה תכננו פיגוע משולב, קשה יותר. אין ספק שזה סוג של עליית מדרגה. אנחנו מעריכים שלא השוטרים היו היעד כי היוזמה היתה של השוטרים. אני כרגע מנוע מלדבר על חלק מהדברים. זה נמצא כרגע בחקירה אינטנסיבית", הבהיר.

פאראמדיק מד"א ניסן חפץ שטיפל בפצועות במקום סיפר "כשהגענו ראיתי שתי צעירות כבנות 20 שוכבות כשהן עם פציעות חודרות בפלג גופן העליון, אחת הייתה מחוסרת הכרה והשנייה בהכרה מעורפלת. הענקנו להן טיפול מהיר בשטח ופינינו אותן תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים כשהן במצב קשה".

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, התייחס לפיגוע הקשה ואמר "תחזקנה ידיכם שומרי ושומרות חומות ירושלים. בצאתי מביקור באגף המודיעין של צה״ל, שם עודכנתי באתגרי הלחימה בחזית מורכבת זו, הגיעו הידיעות על פציעתן של שתי לוחמות מג״ב בפיגוע הקשה בירושלים.

''שוחחתי עם המפקד בזירה, סגן מפקד מג״ב תת ניצב יוסי פוני, ועודכנתי בפרטים. שמעתי ממנו כיצד ערנות הלוחמות היתה לנו, שוב, כחומת מגן וביקשתי ממנו לחזק את ידי הלוחמים והלוחמות כולן. יחד עם כל בית ישראל אני נושא תפילה להחלמתן של הפצועות.

ריבלין הוסיף, ''לכם לוחמי ולוחמות מג״ב, שומרי ושומרות חומות ירושלים, אני מודה בשם העם כולו על פעילותכם מול טרור רצחני חסר גבולות".

מדובר בפיגוע השני שאירע השבוע, כאשר ביום ראשון אירע פיגוע ירי במחסום פוקוס סמוך לישוב בית אל בבנימין. שלושה חיילים נפצעו באורח קשה, בינוני וקל.

המחבל הגיע במכונית למחסום שחוצץ בין העיר רמאללה לשטח הישראלי, יצא מרכבו ופתח באש לעבר החיילים במחסום. הוא נורה וחוסל על ידי הכוחות.