זירת הפיגוע סמוך לשער שכם
זירת הפיגוע סמוך לשער שכםצילום: חטיבת דובר המשטרה

תת ניצב אבשלום פלד, סגן מפקד מחוז ירושלים, התייחס אחר הצהריים (רביעי) לפיגוע שאירע בסמוך לשער שכם ובו נפצעו שתי לוחמות של משמר הגבול, אחת באורח אנוש והשנייה באורח בינוני עד קשה.

''שוטרי מג"ב ושוטרי מחוז ירושלים מנעו, לצערי בגופם, פיגוע מורכב וקשה יותר ממה שהתחולל כאן", סיפר תנ''צ פלד. ''צוות של שוטרי מג"ב החשיד כמה אנשים, חתר למגע איתם והתפתח קרב שבמהלכו נהרגו שלושת המחבלים.

''בתחקור ראשוני שלושת המחבלים היו חמושים בכלי נשק. הם כנראה תכננו פיגוע משולב, קשה יותר. אין ספק שזה סוג של עליית מדרגה. אנחנו מעריכים שלא השוטרים היו היעד כי היוזמה היתה של השוטרים. אני כרגע מנוע מלדבר על חלק מהדברים. זה נמצא כרגע בחקירה אינטנסיבית".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי הוא ‏״מתפלל לשלומן של לוחמות מג״ב שנפצעו בניסיון הפיגוע. תודות לעירנות ולמקצועיות כוחות המשטרה נמנע פיגוע בהיקף גדול מאד. אני מבקש מהציבור להמשיך לגלות עירנות״.

המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ קרא להכניס כוחות צבאיים לעיר. "הפיגוע היום מסמל עליית מדרגה. כאשר מחבלים מג'נין מגיעים לירושלים חמושים בסכינים, נשקים ומטעני נפץ, אי אפשר להמשיך ולטעון כי מדובר בטרור יחידים. ישנה התארגנות ברורה וארבעת החודשים האחרונים בהם מידי יום נפגעים יהודים, אינם תוצאה של צירוף מקרים.

"הגיעה העת לפעול", הדגיש. ''קראתי בעבר והיום קריאתי מקבלת משנה תוקף. חייבים לפעול נגד הטרור ולא רק להתגונן. לא יתכן כי ירושלים בירת ישראל תהווה מוקד עלייה לרגל עבור מחבלים.

קלמנוביץ הוסיף, ''יש צורך להכניס כוחות צבאיים לעיר במוקדי החיכוך, להגביר את פעילות כוחות הביטחון שכבר פרושים בעיר ולהחיל ריבונות על כל חלקי ירושלים בדגש על העיר העתיקה, על-מנת למנוע מקרים של התארגנות לפיגועים ויציאת מחבלים לפעולה".