נכנס לתפקידו. השגריר החדש דיוויד קוורי
נכנס לתפקידו. השגריר החדש דיוויד קווריצילום: שגרירות בריטניה בישראל

מספר התקריות האנטישמיות בבריטניה פחת בשנה האחרונה ב-22%, כך עולה מהדו"ח השנתי של "הקרן לביטחון הקהילה" שפורסם לפנות בוקר (חמישי).

בבריטניה קיים שיתוף פעולה שהתהדק בשנים האחרונים בין הממשלה הבריטית לקהילה היהודית, בין היתר בזכות הקמת כוח משימה ממשלתי כדי להילחם באנטישמיות.

הכוח, העומד בקשר רציף עם הקהילה היהודית ומגיב בדרך כלל במהירות עובד יחד עם ה"קרן לבטחון הקהילה" וארגונים יהודיים נוספים בממלכה – וכן ראש הממשלה מארח בכל שנה את ראשי הקהילה היהודית במשרדו בדאונינג 10.

 שגריר הבריטי בישראל דיוויד קוורי אמר בתגובה לדו"ח כי "הממשלה הבריטית מתייחסת לנושא האנטישמיות ברצינות המירבית. אנחנו עובדים בצמוד ל"קרן לבטחון הקהילה", שעוקבת אחרי מקרי אנטישמיות ומספקת בטחון לקהילה היהודית. העבודה שלהם חשובה לאין שיעור, כפי שלמדתי לפני שהגעתי לישראל".

"אני מברך על הירידה של 22% בתקריות האנטימיות בבריטניה", מוסיף השגריר, "אבל המספרים הללו עדיין מדאיגים: גם תקרית אחת היא תקרית אחת יותר מדי. בעזרת כוח המשימה הממשלתי אנחנו נוקטים במספר צעדים מעשיים כדי להילחם בתופעה ולתמוך בקהילה. הקהילה היהודית היא חלק חיוני במרקם החיים בבריטניה. ההצלחה שלה, הגיוון שלה והתרומה שלה לכל המדינה צריכה להוות השראה לכולנו".

שרת הפנים הבריטית תרזה מאי הוסיפה כי "חלה עלינו החובה לאתגר את האנטישמיות בכל מקום שהיא נמצאת. אנחנו עובדים עם הקהילה היהודית כדי למצוא פיתרון לכל בעיה".

לדבריה, "ירידה בתקריות האנטישמיות צריכה להתקבל בברכה – אבל במקביל יש להמשיך את המאמצים למגר את פשעי השנאה לחלוטין. אנחנו נספק את הביטחון שהקהילה זקוקה לו".

ראוי לציין כי ממשלת בריטניה הקציבה קרוב ל-12 מליון ליש"ט לאבטחת מוסדות חינוך יהודיים, בתי כנסת ומוסדות ציבוריים בעקבות חששות שהועלו על ידי הקהילה היהודית.