ביוזמתם הוקמה בשנה האחרונה ביישוב כפר תפוח מדרשת דניאלי, על שמה של הנערה דניאלי זוננפלד ז"ל שנהרגה בתאונת דרכים. מטרת המדרשה להכין את הבנות במשך שנה לקראת שירות לאומי משמעותי. הרבנים לוינשטיין וסדן הרימו את הדגל מתוך קריאת השטח והבנת הצורך הדחוף בהענקת הכנה מתאימה לבנות.

בשיחה עם 'בשבע' מסביר הרב יגאל לוינשטיין את הרציונל העומד מאחורי הקמת המדרשה: "לבנות שבוחרות להתגייס קמו מדרשות לפני השירות בצבא, ואין מדרשה אחת לבנות שרוצות לעשות שירות לאומי לעם ישראל. ההנחה שבת שהולכת לצבא בוודאי צריכה ללמוד תורה ולהתכונן, ואילו בת שפונה לשירות לאומי לא צריכה הכנה - היא הרסנית. בנות שיוצאות לשירות לאומי ניצבות היום מול אתגרים אדירים, והתוצאה לצערי שזה גורם לציבור שלנו לאבד גובה. אין מענה תורני מספק שמאפשר להן להיכנס למסגרת השירות הלאומי, ולצאת ממנה בסוף השנה בלי פגיעה רוחנית. המציאות בשטח היא משתנה ודינמית ולא ייתכן שאנחנו ממשיכים עם אותה מסגרת של שירות לאומי כמו לפני שלושים שנה", מלין הרב לוינשטיין. "המציאות דורשת חשיבה מחודשת. לכן, כמו שעם הבנים הבנו שהמציאות מחייבת מהלך גדול, כך אנחנו מאמינים שצריך לִבנות לבנות שלנו עמוד שדרה פנימי, עמוק ויסודי שיהיה מסוגל לעמוד מול הטלטלות והזעזועים שהעולם מעמיד. החלום שלי הוא שיבוא יום ובסמוך לכל אולפנה ותיכון דתי תוקם מדרשה להכנה לקראת השירות הלאומי".

הרב לוינשטיין יוצא נחרצות נגד תופעת גיוס בנות דתיות לשירות צבאי: "השירות הצבאי לבנות זו שערורייה. ממתי הבנות שלנו צריכות להימדד על פי אמות מידה גבריות?" הוא תמה. "אנחנו משתפים פעולה עם רמיסת מעמד האישה בעולם. יש כאן מהלך רחב שמשנה את העמדה הפנימית הנשית. צריך לעודד את הבנות שלנו לעמוד זקופות ולצעוק בקול גדול להרים את מעלת האישה, באמת. בנות, אתן לא גברים. תלמדו תורה, תהיו גדולות בתורה וביראת שמיים ותביאו את הבשורה הייחודית שלכן לעולם".

עוד מוסיף הרב לוינשטיין כי מדובר בקרב על לב הבנות. "לצערי הרב, בשטח אין אמירה ברורה וחד משמעית בנושא, וכנראה שלהיות פרווה זה פשוט לא עובד. צריך פה מסירות נפש להציל את מעמד האישה. בצבא מחזרים במרץ אחרי הבנות שלנו, והן נופלות ברשת הפיתוי הצבאי. עכשיו אנחנו מרימים דגל ואומרים 'אחריי'".

במדרשת דניאלי לומדות כיום כ‑50 בנות. התלמידות מתגוררות בפנימייה, והצוות מלווה אותן בשנת הלימוד ואף בהמשך, במהלך שנות השירות הלאומי. ראש מדרשת דניאלי הרב אליעזר קשתיאל מרחיב: "המדרשה הוקמה על ידי מוסדות 'בני דוד' מתוך הבנה שכמו שיש משמעות ללימוד ולהכנה ראויה של הבנים לקראת גיוס לצבא, כך יהיה נכון לבנות מסגרת מתאימה לבנות. למה אצל בנים ברור שצריך מכינה ואצל הבנות לא? בהחלט הגיע הזמן שגם הבנות יזכו לכך".