במהלך 18 החודשים בהם פועלת קרן "יחד" הספיקה הקרן לפעול למען אחת-עשרה משפחות. אסנת בת 26 מהר חברון, היא אחת מהיתומות שמשפחות הקרן עמדה לצידה ברגעי משבר.

בשיחה מיוחדת עם ערוץ 7 מספרת אסנת על ההיכרות שלה עם קרן "יחד", "אני לא ידעתי שההורים שלי הצטרפו לקרן, אני חושבת שהם היו בין המעגלים הראשונים שנרשמו. אני שמעתי על הקרן רק חודשיים או שלושה אחרי שאבא נפטר".

אסנת לא הייתה מעורבת בשיקולים הכלכליים של הוריה, אמה טיפלה בכל הנושאים הכספיים אחרי הפטירה של אביה. "אני ידעתי שהמאבק במחלה גבה הוצאות מטורפות ושזה רוקן להורים שלי הרבה הרבה חסכונות, אבל אלה נושאים שלא התעסקתי איתם".

היא מתארת את החשיפה הראשונה שלה לקרן ולפעילותה, כאשר כמה חודשים אחרי שאביה נפטר נציג של הקרן התקשר לאסנת ושאל לאן היא רוצה שהוא יגיע כדי שאחתום על הטפסים של הקרן. "אז שאלתי אותו מה זה קרן 'יחד'? והוא הסביר לי את הפרטים ואת התהליך, בין היתר שאני מקבלת סכום כסף שהוא שמור לחתונה בעזרת ה'. זה דבר מדהים! אז הבנתי את כל הרעיון של הקרן ושל הערבות ההדדית".

בדיעבד הבינה אסנת שחלק גדול ממכריה חברים בקרן, "אחרי ששמעתי על הקרן גיליתי שגם אחיות שלי הנשואות הן גם רשומות לקרן. זו עשייה מדהימה, כי אחרי שהורה נפטר אתה במקום תלוש ולא יודע, וזה נותן תחושה של ביטחון שהייתה חסרה, זה כמו צוואה של אבא, אני מרגישה שזה נותן ביטחון". 

אסנת מספרת לנו שבמקרה שלה לפי ידיעתה לא היה צורך בליווי כלכלי יום-יומי של הקרן והסיוע בא לידי ביטוי בסכום שהוקצה לה ולאחיה הקטן ולאח נוסף אשר נזקק לתמיכה, "החסכונות של הכספים לחתונות ממש הציל אותנו. הליווי של קרן יחד הוא מדהים, הכל בצורה מאוד שקופה ומאוד ברורה, אדיבה והם באים אליך למקום שאתה נמצא ואתה לא צריך לרדוף אחריהם. הכל עם לב ענק של הנציג של הקרן".

"הנציג הגיע אליי עם כל הטפסים והסביר לי את כל הפרטים למה הכסף יכול לשמש בצורה הכי פשוטה שיכולה להיות. הנקודה של הקרן היא שלא סתם מחלקים כספים, בודקים מה המצב הכלכלי של המשפחה ונותנים כסף בהתאם לצרכים של המשפחה, נניח אנחנו היינו צריכים סכום מסוים לסגור פינה כלכלית אז זה מה שקיבלנו. אתה לא מקבל יותר ממה שצריך וגם לא פחות. כמה שהמשפחה צריכה מהקרן זה מה שהיא מקבלת לפי קריטריונים ברורים", מסיימת אסנת וקוראת לאנשים נוספים להצטרף לקרן.