רזי ברקאי
רזי ברקאיפלאש 90

מפקד גלי צה"ל ירון דקל מתייחס לראשונה לסערה סביב ההתבטאות התמוהה של מגיש גלי צה"ל רזי ברקאי במהלך תכניתו אתמול בתחנה.

דקל כתב אחר הצהריים, "השוואה בין הורים שכולים להורי מרצחים בני עוולה מכאיבה ומקוממת ואינה במקומה. רזי ברקאי שדר ותיק ומקצועי ואין מקום לעליהום בשל ביטוי לא מוצלח".

אתמול ראיין ברקאי את השר ארדן בנושא החזרת גופות המחבלים הפלסטינים למשפחותיהם. "תאר לעצמך משפחות ישראליות, ואנחנו מכירים לצערנו את המקרים האלה, צוק איתן למשל, שמחכות ומחכות עד שגופות היקרים שלהן יגיעו", אמר.

השר ארדן השיב בפליאה: "זו ההשוואה שאתה נותן לי?". ברקאי הוסיף כי כוונתו היא מבחינת "ההרגשה של המשפחות", וארדן השיב כי "ההשוואה לא רלוונטית".

היום שמחה גולדין, אביו של הדר הי"ד, התעמת עם ברקאי בגלי צה"ל. "הגיעו אליי אמירות על מה שרזי ברקאי אמר. אני ואשתי פה לא האמנו לזה. ביקשנו לשמוע את ההקלטה - שמענו את ההקלטה וההקלטה קשה מאוד", אמר אביו של הדר גולדין, שגופתו מוחזקת ברצועת עזה ולא הוחזרה עד כה.

"מה שאמרת היה נורא ואיום", אמר אביו של גולדין לברקאי. "אנחנו נמצאים פה במאבק להוכיח לכל העולם שיש הבדלים עצומים בינינו לבין אויבינו ואז גלי צה"ל, רזי ברקאי, משווה בין משפחת גולדין והרגשות שלהם למשפחות של רוצחים טרוריסטים. אי אפשר להבין אחרת את מה שהתחלת לומר לשר לביטחון פנים. אני מציע שלפחות מולי אל תנסה להצדיק את זה. תתנצל על מה שאמרת".

"אתה אמרת בגלי צה"ל שאתה משווה בין הרגשות של אימהות שכולות פלסטיניות לבין האימהות לאה גולדין וזהבה אורון. אני מאוד שמח שאתה אומר את זה בקולך. חיילי צה"ל צריכים להחליט אם הם צריכים להמשיך להקשיב לתחנה הזאת כשאתה מדבר. זה מה שאני חושב".

ברקאי הגיב כי "אם הדברים פגעו בכם - אז מדובר בהתבטאות לא מוצלחת. ניסיתי להסביר מאיפה זה בא, אבל אני חושב שבעניין הזה שנינו הבהרנו את הדברים". גולדין, לעומתו, טען כי לא כך: "הבהרת מה? ההתנצלות היא לא התנצלות".

בהמשך הוסיף: "לדעתי הוא לא התנצל בלב מלא ואני חושב שזה חמור מאוד. אני חושב שאף משפחה שכולה לא יכולה לקבל את זה, את מה שהוא אמר עכשיו, וחמור מזה: אני חושב שחיילי צה"ל לא יכולים לקבל את זה".