רחל עזריה
רחל עזריהצילום: דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה שנייה ושלישית את התיקון ל'חוק חופשה שנתית-1951' שמוסיף שני ימי חופשה למינימום שמקבל כל עובד בחמש שנותיו הראשונות במקום העבודה.

על פי התיקון, מספר ימי החופשה יגדל מ-10 ימים ל-12 ימים, לראשונה מאז נחקק החוק.

"מיליון וחצי עובדים מקבלים היום את מינימום ימי החופשה - 10 ימים בשנה", אמרה ח"כ עזריה, "אם מנכים מזה את החגים, חופשות של ילדים וימי המחלה הראשונים, עובדים מוצאים את עצמם תוך חודשים ספורים ללא ימי חופשה. מיליון וחצי עובדים במינוס תמידי של ימי חופשה ועובדים יותר ימים ויותר שעות מבכל מדינה ב-OECD.

"בשבילם הוספת שני ימי החופשה משמעותית מאוד, ותיתן להם את זמן הפנאי הנוסף הזה שכל אחד מאיתנו צריך. במדינות ה-OECD הבינו את זה מזמן ושם מינימום ימי החופשה עלה ל15-20 יום. זהו צעד חשוב בצמצום פערים, כפי שעשה לאחרונה שר האוצר משה כחלון בהעלאת שכר החיילים ובהסכמי השכר הדיפרנציאליים עם עובדי המדינה".

שר האוצר משה כחלון אמר כי "חוק החופשות הוא צעד חשוב לצמצום הפערים בין עובדים במשק. הצעירים היום מחליפים עבודה כל 3-4 שנים, ולא מצליחים לעבור את סף המינימום של ימי החופשה. כשח"כ רחל עזריה הגיעה אליי עם היוזמה להגדיל את מספר המינימום של ימי חופשה מ-10 ימים ל-12 ימים, מיד תמכתי כי היה לי ברור שהתיקון הזה חייב להיעשות לטובת העובדים הצעירים".