הפגנת חרדים באשדוד. ארכיון
הפגנת חרדים באשדוד. ארכיוןצילום: פלאש 90

חבר מועצת העיר אשדוד מטעם ש"ס, אבי אמסלם, אומר לערוץ 7 כי תקיפת לוכדי העריקים של המשטרה הצבאית אמש באשדוד, ראויה לכל גינוי.

"הזדעזעתי כששמעתי את שאירע", אמר אמסלם. "עצם המעשה הוא חמור. לא ראוי. לא מכבד. אנחנו נראים רע וזה יצר חילול השם עצום. להפוך רכב של משטרה צבאית? אנחנו עבריינים בשם הדת? איפה נשמע דבר כזה? אלו מעשי ונדליזם שלא מכבדים את הציבור החרדי. מעשה חמור כזה לא צריך לקרות".

אמסלם משוכנע שאין מדובר בתושבי העיר אשדוד. "אשדוד היא עיר ססגונית. גרים בה אלפי חרדים שחיים בהרמוניה עם שאר האוכלוסיות בעיר. מדובר בקומץ מאד מזערי וקטן. גם במאה שערים יש קיצונים".

"אני נוטה להאמין שמדובר בתלמידים שאינם תושבי אשדוד. התופעה הזו אינה קיימת בעיר. ישנו כאן מוסד שמחנך תלמידיו לדרך קיצונית", אמר אמסלם כשכוונתו לישיבת גרודנא שם לומדים תלמידים המזוהים עם הרב אוירבאך הקורא שלא להתייצב כלל בשערי לשכות הגיוס. "לפני שנתיים הם ניסו להצית ניידת. זה דבר חמור, וראוי לכל גינוי. כך אז, כך היום", הוא אומר. 

רב העיר אשדוד הרב יוסף שיינין סירב לבקשת ערוץ 7 להתייחס לאירועים הקשים. "לא שמעתי על האירוע. איני מעוניין להתייחס", אמר. מרדכי ליברמן, סגן ראש העיר מטעם יהדות התורה, סירב אף הוא למסור את התייחסותו.