נתניהו במהלך הסיור, היום
נתניהו במהלך הסיור, היוםצילום: תא הכתבים המדיניים

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (שלישי) בתוואי הגדר המזרחית ההולכת ונבנית בגבול בין ישראל וירדן. יחד עם נתניהו השתתפו בסיור גם השר ישראל כץ, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ואלוף פיקוד הדרום אייל זמיר.

עד כה נבנו חמישה קילומטרים של גדר מתוך כ-30 המתכוננים להיבנות. נתניהו אמר כי "היתרון של הבניה כאן ולאורך גבול מצרים הוא שאין מבנים צמודי גדר לא במרחק קילומטר ולא שני קילומטרים, שיכולים להוות פירים למנהרות".

"זה לא המצב בעזה", הוסיף נתניהו וציין, "זה גם לא המצב ביהודה ושומרון, שם יש מבנים בנויים צמודים לקו ההפרדה שאתה שוקל להקים. שם כאשר בונים גדר צריך לקחת בחשבון שבונים מנהרות מתחת. מי שאמר שלשטח אין חשיבות בעידן המודרני שילך לעזה".

ראש הממשלה הבהיר כי לדעתו, מדינת ישראל צריכה כולה להיות מוקפת גדר. "בסופו של דבר במדינת ישראל כמו שאני רואה אותה תהיה גדר שתקיף את כולה. יגידו לי 'זה מה שאתם רוצים לעשות, להגן על הווילה?' התשובה היא כן. האם נקיף את כל מדינת ישראל בגדר ובמכשול? התשובה היא כן".

הוא הוסיף כי "בסביבה שבה אנחנו גרים עלינו להגן על עצמנו מפני חיות הטרף". נתניהו גם פירט את המהלכים הבאים בנושא. "אנחנו מכינים תכנית רב שנתית להקיף את כל מדינת ישראל בגדרות ביטחון כדי להגן על עצמנו במזרח התיכון כפי שהוא. בנוסף לזה אנחנו מכינים תכנית לסגור את הפרצות בגדר הביטחון ביהודה ושומרון.

''הדבר הזה עולה מיליארדים רבים ואנחנו עובדים על תכנית רב שנתית של תעדוף כך שזה יהיה פרוס על פני שנים על מנת לבנות את זה בהדרגה אבל להשלים את זה כדי להגן על מדינת ישראל".

ראש הממשלה גם סייר מאוחר יותר באתר בו נבנה שדה התעופה החדש בתמנע ושמע על התקדמות הפרוייקט.