שלדון אדלסון
שלדון אדלסוןפלאש 90

ראש הממשלה לא יחוייב לחשוף את שיחות הטלפון שקיים עם המיליארדר שלדון אדלסון ועורך ישראל היום עמוס רגב - כך קבע היום (רביעי) בית המשפט העליון.

שופטי העליון, מרים נאור, אליקים רובינשטיין וסלים ג'ובראן ביטלו את פסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי בעניין דרישת חברת החדשות של ערוץ 10 והעיתונאי רביב דרוקר לחשיפת השיחות.

כזכור, שופט המחוזי דוד מינץ קבע לפני כחודשיים כי האינטרס הציבורי בחשיפת המידע מתוך השיחות חשוב יותר מפרטיותו של ראש הממשלה.

הרכב השופטים העדיף שלא להתייחס לטענות - והחליט להחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי. השופטים גם הורו לצרף את עורך העיתון ומייסדו להליך המשפטי.

"בנסיבות אלה לא ראינו כאמור מקום להתייחס לטענות לגופם של דברים שהועלו בערעור המדינה נגד מסירת המידע ואין אנו מביעים לגביהן כל עמדה. לבעלי הדין שמורות כל טענותיהם בשאלה המהותית עצמה, כלומר אם היה מקום להורות למסור את המידע אם לאו. אשר על כן, ערעור אדלסון ורגב מתקבל", קבעו השופטים.

נזכיר כי בחדשות 10 דרשו לחשוף את השיחות במסגרת תחקיר שנועד לבחון את הקשר שקיים, לכאורה, בין נתניהו ובין העיתון ישראל היום ומחזיק המניות בו שלדון אדלסון שנחשב לתומך נלהב של ראש הממשלה.