מנכ"ל דואר ישראל: יצאנו לדרך חדשה

ועדת הכלכלה דנה במצבה של חברת הדואר. חברי הכנסת שיבחו את העובדים על השיפור אך הצביעו על נקודות לתיקון.

חזקי ברוך - ערוץ 7 , א' באדר תשע"ו

דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל
דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל
צילום: Yaakov Naumi/Flash90

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (רביעי) בהתקדמות ברפורמה בדואר ובהליך ההפרטה.

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), הזכיר כבר בפתח הדברים כי לפני חצי שנה קיימה הוועדה דיון מיוחד בנעשה בחברה ואמר כי תמונת המצב הייתה ש"חברת הדואר קרסה וכל ניסיון לתאר זאת במילים מכובסות הוא מיותר".

עוד הוא ציין כי הוועדה התחייבה לעקוב מקרוב אחרי ההתחייבויות שניתנו בדיון, וניתן לראות שיש שינוי וחברת הדואר עולה על המסלול הנכון.

"אני שמח שיש יותר מניצנים טובים של שינוי, שלא היו קורים ללא שיתוף הפעולה של העובדים שהבינו את גודל השעה. יחד עם זאת עדיין ארוכה הדרך ויש עוד בעיות שצריך לטפל בהן, לכן בכוונת הוועדה לקיים מעקב דו שבועי אחר הנעשה בסניפים הבעייתיים ואחר הטיפול בדואר חבילות ודואר רגיל", אמר כבל.

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) שיבח את עובדי הדואר על תרומתם לרפורמה ואמר כי היום הם עובדים הרבה יותר קשה וצריך לדאוג להם לתגמול הולם כשמצב החברה ישתפר.

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) אמר כי התרשם מהמאמצים שנעשים לשיפור המצב, אך דרש מהחברה להתחייב לרמות שירות. ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) בירך גם הוא את המנכ"ל על השיפור במגזר הערבי, אך הוסיף כי בכוונת חברי הכנסת להמשיך לדרוש שיפור בשירות ולתמוך בהבראת הדואר.

ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) אמרה כי היא מקווה שהשיפור יורגש בהקדם, וסיפרה כי לא מזמן הגיעה לסניף הדואר בחדרה ונאלצה לעמוד בתור 3 שעות כדי לקבל דואר רשום.

מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין הודה כי לפני חצי שנה החברה הייתה במצב מאוד קשה, אך יצאה לדרך עם רוח גבית של הוועדה, משרד התקשורת, רשות החברות ומשרד האוצר. "עשינו כברת דרך, זה עוד לא הסוף אבל זה בהחלט כיוון משמעותי", אמר.

הוא ציין כי החברה פתחה בשנה האחרונה 190 מרכזי מסירה לחבילות ומכתבים רשומים וציין כי ישראל היא המדינה שצומחת הכי הרבה במסחר המקוון וברכישה בחבילות מחו"ל. גולדשטיין אף התייחס לפרסומים על ספק של ebay שמסרב לשלוח חבילות לישראל, ואמר כי מדובר בספק קטן שבקושי שולח 100 חבילות לישראל, זאת בעוד ש-ebay הוציאה הודעה שדואר ישראל הוא ברשימת 10 נותני השירות המובילים.

עוד אמר גולדשטיין כי בכוונת החברה להקים לוקרים לאיסוף חבילות, והיא תעשה את זה טוב יותר מהשוק הפרטי. "בקרוב נשיק שירות 'הדואר בא אלי', כשבעוד כמה חודשים כל אחד יוכל להיכנס לאינטרנט ולבחור איפה הוא רוצה לקבל את החבילה". באשר לזמני ההמתנה הוא ציין כי הם ירדו משעה וחצי ל-8 עד 11 דקות בלבד.

עם זאת ציין גולדשטיין כי צריך לאפשר לדואר להתחרות מול החברות המסחריות, וטען כי משרד הפנים מסרב לדחות בחודש את המכרז להוצאת הודעות לבוחר והדבר מונע מהדואר להשתתף בו. "המדינה שלחה אותנו לעשות עבודה ולא נותנת לנו אפשרות להתמודד, אני מרגיש שאני על ההליכון וכל שעה מעלים לי את השיפוע ומוסיפים לי עוד ק"ג על הגב", אמר.

יו"ר הוועדה כבל אמר בתגובה כי צריך להתחשב גם בעובדים מאחר ש"הם מרגישים שמגדילים להם את השיפוע פי שניים ומוסיפים להם שני קילו על הגב. העובדים נרתמו להציל את הבית שלהם והם ממש בקריסה ולא מקבלים תמורה הולמת".

יו"ר ועד העובדים, שמעון פרג'ון, סיפר כי כולם עובדים במתכונת חירום שהמצב מחייב אותה, אבל אי אפשר להמשיך לעבוד במתכונת חירום לאורך זמן. הוא הוסיף כי כשהחברה תתייצב בהחלט יתקיים דיון על התגמול לעובדים.

"העובדה שהדואר קיבל מחמאות מחייבת את המנכ"ל עוד יותר, המחמאות אמנם מגיעות לו אבל למרות הכל המצב בדואר מדאיג ואסור שמגמת השיפור תיעצר", סיכם כבל. הוא ציין כי הוועדה תתכנס בעוד כ-3 חודשים להמשך המעקב והזכיר כי דרש כבר בתחילת הדיון לקבל דיווח דו שבועי מפורט על השיפור בתחומי הפעילות.