גדי אייזנקוט
גדי אייזנקוטצילום: פלאש 90

במלאת 19 שנים לאסון המסוקים, התקיים אחר הצהריים (רביעי) טקס האזכרה השנתי ל-73 החללים בבית הספר האזורי "הר וגיא", סמוך לקיבוץ דפנה.

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט נשא את הנאום המרכזי ופנה למשפחות. "במרחבים אלה ממש, בין ההר לגיא, לחמו דורות של מפקדים וחיילים אשר המשיכו זה את משימתו של זה בהגנה על הגבול הצפוני למען ביטחון הארץ כולה – וכך היו גם בניכם. נוסיף לשאת את המורשת שהותירו לנו, מורשת אחדות, שליחות ואחוות לוחמים, נמשיך לספר את סיפורם, ללכת בדרכם ולזכור אותם בגבורתם, בעוז רוחם ובנחישותם". 

הוא ציין כי "השנה אנו מציינים עשור של שקט יחסי בגבול הצפון, שבמהלכו היו שלושה אירועים אלימים שבהם נפלו ארבעה לוחמי צה"ל. עשור שבו ההרתעה הישראלית הבהירה למבקשי רעתנו כי מולם עומד צבא נחוש ודרוך לכל אתגר. אני מבטיח לכם ולהם כי צה"ל לא מניח לשקט לתעתע בו. אויבינו יודעים כי צה"ל הוא צבא עוצמתי, ממוקד ומקצועי. צבא שנמצא בתהליך התעצמות תמידי, משמר את עליונותו בכל המימדים, ומחזק את מעמדו כצבא החזק במזרח התיכון". 

"התקופה האחרונה", הבהיר הרמטכ"ל, מציבה לפני אזרחי המדינה ותושביה מציאות ביטחונית מורכבת, שמולה עומדים כוחות הביטחון נחושים לשמור על הביטחון ועל תחושת הביטחון בכל רחבי הארץ".

אייזנקוט ציין כי "מפקדי וחיילי צה"ל פועלים בנחישות לאתר ולסכל כל איום טרור, כך גם את איום המנהרות בעוטף עזה, מתוך רצון לשמר את המציאות הביטחונית מאז "צוק איתן", לרווחת האזרחים משני צידי הגבול". 

הטקס נערך במעמד מפקד פיקוד הצפון אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר,אלוף אמיר אשל, ראש אגף כוח אדם אלוף חגי טופולנסקי, ראש אגף התכנון אלוף עמיקם נורקין ומפקד הגיס הצפוני אלוף תמיר היימן.