מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהthinkstock

תושב השומרון שהורחק לאזור קרית ארבע בצו מנהלי לפני מספר חודשים, נעצר הבוקר (רביעי) בחשד שהפר מספר פעמים את צו ההרחקה ולא ישן בכתובתו הקבועה בקרית ארבע.

התושב, בשנות ה-20 לחייו נשוי ואב לילדים, עדכן לדבריו את משטרת חברון היכן ישן באותם לילות וזאת על פי נוסח הצו המורה לו לעדכן את תחנת המשטרה הקרובה היכן הוא מתגורר.

במשך מספר חודשים נמשך העדכון היומיומי - אלא שכעת טוענת המשטרה לפרשנות שונה בעניין הצו וההודעה על מקום הלינה. על כן הוחלט לעצור את האיש ולהביאו מחר לבית המשפט.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הגיש ערר דחוף לבית משפט השלום בירושלים ובו דרישה להביא את העצור לדיון עוד היום, שכן חקירתו הסתיימה בשעות הצהריים. הוא טען עוד כי מדובר בעבירה שאינה חמורה ובויכוח על פרשנות לצו, כאשר במשך חודשים לא טרחה המשטרה לטעון כי פרשנות המורחק שגויה.

"במסגרת הצו על המבקש לישון בלילות בכתובת מגוריו וככל שהוא משנה כתובת עליו להודיע למשטרת חברון", כתב עו"ד יאדו והוסיף, "במשך חודשים מדווח המבקש למשטרת חברון טלפונית כל אימת שהוא מחליט לישון בכתובת אחרת מזאת עליה דיווח עם הוצאת הצו. היום נעצר המבקש לחקירה, והוטח כנגדו כי לא די בהודעה טלפונית למשטרת חברון על מקום הלינה. זאת הפעם הראשונה שדברים אלו נמסרים למבקש".

עורך הדין מציין עוד כי "חודשים מחרישה המשטרה ומאשרת בפועל פרקטיקה זאת, כאשר לפתע קובעת המשטרה למפרע כי מדובר בפרקטיקה אסורה".

"בין אם המבקש עבר עבירה ובין אם לאו, זאת לא השאלה שעומדת על הפרק. אין מקום לעצור את המבקש כעת אלא לכל היותר יש להבהיר למבקש את הפרשנות של המשטרה לצו", הוא מסכם את הדרישה להביא את העצור בפני שופט עוד הערב.