יעלון עם ראשי הקהילה היהודית בשוויץ
יעלון עם ראשי הקהילה היהודית בשוויץצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון משה יעלון החל היום (רביעי) ביקור עבודה בשווייץ והגיע בין היתר לבית הכנסת המרכזי בבירת המדינה ברן למפגש עם חברי הקהילה היהודית בעיר. 

יעלון שוחח ארוכות עם ראשי הקהילה ואמר להם כי "מדינת ישראל היא הבית לכל היהודים, ואחת המשימות של כוחות הביטחון שלנו היא להגן על יהודים בכל העולם".

הוא גם הרחיב בדבר המאמצים של ישראל למען היהודים וציין, "בימים אלו יהודים באירופה מאויימים בשל יהדותם, וכתוצאה מאנטישמיות ואנטי ישראליות. אנו פועלים ביחד עם הממשלות במדינות אירופה השונות ועם גופי הביטחון שלהן, כדי להגן על היהודים בארצותיהם ועושים זאת עימן במגוון דרכים ואמצעים. עבורנו מדובר במשימה חשובה מאוד".

במהלך הביקור בבית הכנסת הפתיע רב הקהילה את שר הביטחון כשפתח את ספר התורה והקריא עימו את הקטע שהקריא השר יעלון בבר המצווה שלו.

השר גם נועד עם גורמי ביטחון במדינה ואמר כי "היחסים בין המדינות ובין הממסדים הביטחוניים הם מצויינים. אנחנו צריכים לעשות עוד כדי לחזק את הקשרים הביטחוניים ואת שיתופי הפעולה בין התעשיות".

"אנחנו מעוניינים להמשיך ולחלוק טכנולוגיות, ניסיון והידע שלנו. ממשלת ישראל ומשרד הביטחון מעניקים גיבוי לתעשיות הביטחוניות הישראליות, להן יש חלק חשוב מאוד בביטחון הלאומי שלנו ותרומה ניכרת לכלכלה", אמר השר למארחיו.

מחר ייפגש יעלון עם מקבילו השוויצירי גאי פארמלין וידון עימו במצב במזרח התיכון ובאירופה. השניים גם יעסקו במאבק המשותף הטרור ובהידוק הקשרים בין התעשיות הבטחוניות של ישראל ושוויץ.