לעסוק במהות. מוטי יוגב
לעסוק במהות. מוטי יוגבצילום: פלאש 90

בגבעה קרובה וצופה לכיוון מקום קבורתם ומציאתם של שלושת הנערים אייל יפרח, גיל‑עד שער ונפתלי פרנקל הי"ד, הקימו תושבי כרמי צור בית כנסת שינצור את זכרם.

המקום שימש לתפילה ולפעילות נוער שביקשו לעשות טוב. אל בית הכנסת הזה הגיעו בשבת שעברה מחבלים, אספו את ספרי התורה והסידורים והעלו אותם באש. כאשר שרפו הרומאים את רבי חנינא בן תרדיון, מעשרת הרוגי מלכות, שאלו אותו תלמידיו: "מה אתה רואה?" אמר להם: "גווילים נשרפים ואותיות פורחות באוויר".

אז מה עושים?

"התקפה היא ההגנה הטובה ביותר". יש לתפוס את המחבלים הפורעים ולהענישם באופן המחמיר והמרתיע ביותר. כדין רוצחים - להרוס את בתיהם, להפקיע את אדמתם ולגרש את בני משפחתם ואף לנקוט בסנקציות לסביבתם. לשדר להם ולעולם כי מעשה של שריפת בתי כנסת וספרי תורה לא יינקה.

ההגנה מחויבת, כדי שלא לסמוך על הנס. בתי היישוב בשכונת צור שלום, שבה גרו בעבר אייל ויעל שורק הי"ד, נמצאים בסמוך לבית הכנסת. אותם פורעים היו יכולים ח"ו לפגוע גם בחיי אנשים. יש להרחיב את מרכיבי הביטחון של היישוב ולהכליל בתוכם גם את גבעת בית הכנסת שנשרף.

כתשובת המשקל לפיגוע כואב זה יש לבצע סקר אדמות, ובמקביל לבנות בית כנסת זמני ובהמשך קבוע וגדול, שיאיר למרחקים. וגדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מאלה שקדמו לו. אפעל בע"ה ובלנ"ד למימוש מרכיבי הביטחון והאישורים להקמת בית הכנסת.

נחזק את החוסן והאמונה. אולי רצו המחבלים לשרוף את גווילי ספר התורה, אך לא יוכלו לשרוף את דברי התורה, האותיות הפורחות, ולא את רוחנו האיתנה. נמשיך, נבנה וניצור חיים, נמגר את הטרור והחושך ונרבה באור וטוב, בכל מלוא רוחב ארצנו, שתישאר שלנו ובעתיד גם בריבונותנו לעד.

ח"כ מרדכי (מוטי) יוגב

חבר ועדת חוץ וביטחון (הבית היהודי)