משה גפני
משה גפניצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) טוען כי יש לקדם את התהליך המדיני ולמרות גל הטרור שעדיין משתולל ברחובות ישראל.

במהלך דיון 40 חתימות אמש במליאת הכנסת, פנה גפני באופן אישי לראש הממשלה נתניהו וקרא לו לקדם את התהליך המדיני.

"אני בעד קידום התהליך המדיני, אדוני ראש הממשלה", אמר גפני, "אני איתך בקואליציה, אני רוצה לבקש ממך, אל תתפתה לסיסמאות של הקיצוניים, תנהל במתינות את המדיניות, באופן מתון. יש בעיה, אתה לא יכול לריב עם ארה"ב או אירופה, תתנהג כמו שאתה מתנהג, אל תלך לא לקיצוניות הזאת ולא לקיצוניות אחרת, מכיוון שנאמר כאן קודם שתי מדינות לשני עמים, אני לא מקבל את הסיסמה ואני אומר שצריך לנהל מו"מ זהיר".

הבוקר הסביר גפני מדוע הוא כה להוט לקדם את התהליך המדיני ולמרות שהנציגות החרדית בכנסת אינה מרבה להתערב בנושאים מדיניים.

"היה דיון 40 חתימות, שזו מסגרת בה ראש הממשלה נמצא במליאה במהלך כל הדיון. לפני שעליתי לדוכן, אמרו לו נציגים מהקואליציה: תילחם, תעשה, תקצין עמדות, ואז עליתי מיד אחרי זה וביקשתי לנהוג במתינות", הסביר גפני בראיון לרדיו 'קול חי'.

לדבריו, "יש את ארה"ב, אנחנו לא לבד. צריך להודות לה' על כל החסדים שיש לנו, ואי אפשר להילחם בכל העולם. אנחנו רותחים מזעם על המצב הנורא ואיום, הטרור משתולל, ילדים נשים וגברים נטבחים, צריך להילחם בטרור בכל הכוח, ויחד עם זה לא להקצין עמדות. בסך הכל אמרתי לנתניהו שלא להיסחף אחרי חברים שנמצאים בעמדה קיצונית".

"אלו עמדות שנאמרו תמיד, מי לנו יותר ממורה דרכנו הרב שך שהביע עמדות מדיניות ברורות, נחרצות וחד משמעיות. היה לי גם ויכוח בשעתו עם ח"כ מהימין, אני לא רוצה מלחמות אני רוצה שהתהליך המדיני יתקדם", הוסיף גפני.