איצטדיון טדי. בעין הסערה
איצטדיון טדי. בעין הסערהצילום: פלאש 90

"אין שחר ואמת בהודעה אשר יצאה מטעם מנהלת הליגה כאילו המועדון הסכים לארח באצטדיון המושבה", כך יצאה הודעה מטעם מועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים לפני זמן קצר. 

הודעת המועדון מגיעה על רקע הודעה שנמסרה זמן קצר לפני כן מטעם מנהלת הליגה סביב העיסוק בשאלה היכן יתקיים משחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה במסגרת המחזור ה-23 בליגת העל שבכדורגל, שאמור להתקיים ביום שני הקרוב. יומיים לפני שריקת הפתיחה ועדיין לא הודפסו כרטיסים למשחק שכן אף אחד לא יודע היכן זה יתקיים.

בזמן שבמנהלת דורשים שהמשחק יתקיים באצטדיון המושבה שבפתח תקווה, זאת בשל עונש רדיוס שחל על הקבוצה הבית"רית בשל קריאות גזעניות של אוהדיה לעבר אוהדי סכנין, במשחק הרדיוס הקודם שלהם, במועדון מהבירה מסרבים לקיום המשחק באצטדיון קטן יותר מאצטדיון טדי מה שיביא להכנסה נמוכה בהרבה מזו שיכלו להשיג לו המשחק היה מתקיים באצטדיון גדול יותר.

במנהלת הוציאו הודעה לפיה המועדון הירושלמי הסכים לקיים את המשחק הקרוב מול חיפה באצטדיון המושבה, שבינתיים בודקים שם אופציות נוספות. בהודעה שהוציאו במנהלת הליגה נכתב, "לאחר פניות רבות של המנהלת לבית"ר לגבי מיקום האיצטדיון בו תארח את משחק הרדיוס, הודיעה בית"ר י-ם באופן רשמי על כוונתה לארח את המשחק נגד מכבי חיפה באיצטדיון המושבה".

עם זאת אמרו במנהלת, "בשעות האחרונות בוחנים גורמים מטעם בית"ר י-ם איצטדיונים אחרים לאירוח המשחק. ככל שניתן יהיה לקבל את הסכמת כלל הגורמים הרלוונטים, תפעל המנהלת לאשר את האיצטדיון בו תבחר בית"ר י-ם לשחק וזאת למרות חלון הזמנים הצפוף העומד לפנינו. חשוב להדגיש כי בכל מקרה ועד הודעה אחרת ככל שתהיה, המשחק ישוחק באיצטדיון המושבה".

בבית"ר דורשים לדחות את עונש הרדיוס למשחק הביתי הבא אותו יארחו, ואם לקיים אותו באצטדיון אחר אזי כזה המכיל מספר רב של מקומות, בדומה לאצטדיונם הביתי, אצטדיון טדי הירושלמי. בבית"ר מכוונים לאצטדיון סמי עופר שבחיפה המכיל 30,000 מקומות ישיבה, אך על פי התקנון עונש רדיוס יכול להתקיים במרחק של עד 150 קילומטרים מהאצטדיון הביתי. בהיסטוריה של ליגת העל רשומים מספר חריגות, ומעניין יהיה לראות מי תתקפל ראשונה בקרב הזה בין מנהלת הליגה לקבוצה הבית"רית.

 

"קבוצה שנענשת ברדיוס צריכה לקיים משחק באצטדיון חלופי שלא יפחת מ-30 קילומטרים ולא יעלה על 150 קילומטרים ממגרשה הביתי לכיוון מגרשה של הקבוצה האורחת. המגרש החלופי יאושר על ידי ועדת הליגה והגביע. אם לא מצאה הקבוצה מגרש חלופי, תהיה ועדת הליגה מוסמכת לקבוע על פי שיקול דעתה הבלעדי מגרש חלופי שלא על פי ההגבלות הקבועות".