לא מתייעצים? ראשי יהדות התורה
לא מתייעצים? ראשי יהדות התורהצילום: Yonatan Sindel/FLASH90

דיין בית הדין הרבני הגדול בדימוס, הרב ציון בוארון, התייחס הבוקר (ראשון) בראיון ל'קול ברמה' – להחלטה לאפשר לרפורמים לטבול במקוואות של המועצות הדתיות לצורך גיור.

"אני חושב שזה לא מתחיל בבג"צ, בג"צ עם כל הכבוד שטוען שהוא עצמאי הוא כפוף לממשלה. אם בג"צ החליט כך, הוא קיבל הוראה מלמעלה אין ספק בכך, לצערנו המפלגות החרדיות לא עושות מאומה בנושא", אמר הרב בוארון

הרב בוארון המשיך במתקפה נגד הח"כים החרדים, "הם מטפלים בענייני רווחה למרות שזה מבורך בפני עצמו, לא לשם זה הם הוקמו ונוסדו".

לדבריו, "אגודת ישראל נוסדה על ידי גדולי הרבנים והאדמורי"ם במטרה אחת ויחידה לשמור ולהגן בענייני דת, אותו דבר ש"ס הוקמה על ידי מרן עליו השלום להרבות כבוד התורה ולעמוד נגד תופעות כאלה, אין מי שיעמוד כיום – מנפנפים בענייני רווחה וכספים אבל לא מדברים מאומה בעניין בלימת הרפורמים שכל יום זה הולך ומתפשט להקצות להם מקום מיוחד בכותל המערבי מעורב גברים ונשים. זה שהצביעו נגד זו לא חכמה החכמה לפעול והם יודעים איך לפעול".

עוד הוסיף הרב בוארון, "אני לא מאמין שהם מתייעצים, הם עושים מה שבא להם ככה נראה לי, לצערנו זה המצב. המפלגות הדתיות אמורות לעסוק בענייני דת לא בענייני רווחה. לא לשם כך הם הוקמו".

"קודם כל האחריות רובצת על גבם של המפלגות החרדיות. לדעתי צריך לעשות הפגנה של מליונים נגד התופעות האלה. כמו שהיה בעבר הפגנה גדולה נגד הבג"צ, צריך לעשות נגד הממשלה עכשיו לא נגד הבג"צ. האחריות היא רק על הפוליטיקאים", הוסיף הרב בוארון.