אסון האוטובוס
אסון האוטובוסצילום: באדיבות המשפחה

הותרו לפרסום ארבעה מששת ההרוגים בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 1: יעקב מאיר חשין, בן 27, חסיד ברסלב, וישראל וינברג, בן 26, מחסידות סלונים, לוי יצחק אמדדי בן ה-17, וחנה פרנקל בת ה-23. 

בני משפחת חשין סיפרו כי יעקב נסע לבני ברק למטרת ''שידוך'' אך התאונה הנוראה השיגה אותו. בשנות נעוריו למד בישיבת נדבורנה בבני ברק ובשנים האחרונות שקד על תלמודו בכולל ברסלב בירושלים. "הוא היה בחור חמד שהקסים את סובביו", סיפרו.

ישראל וינברג היה בדרכו לבני ברק כדי לשמוח בחתונת בן דודו אך הנסיבות הטרגיות גדעו את תוכניותיו. 

חנה פרנקל ז"ל היא בתו של האדמו"ר מביאלה אוסטרובצה. יחד עם בעלה - הבן של האדמור מבוטושאן - היתה בדרכה לביתה בבני ברק. הוא נפצע בתאונה באורח קל. 

לוי יצחק אמדדי בן ה-17 הוא בנו של אחד מחשובי רבני ברסלב ביישוב יבניאל בצפון. הערב הוא עשה את דרכו לישיבה בבני ברק בה למד והתחנך בשנים האחרונות, אך לדאבון הלב התאונה הקטלנית השיגה אותו.

בתאונה נהרג גם אהרון מרדכי בן 18 מירושלים. מרדכי לא יצר קשר עם סביבתו מאז התאונה ונעשו מאמצים לאתרו. לבסוף התברר כי הוא בין הקורבנות.

בשעות האחרונות נלחמים רופאי בית החולים אסף הרופא בצריפין על חייה של שרה בת ה-20 מירושלים שאמורה להינשא בקרוב ונפצעה באורח קשה בתאונה הקטלנית. בני משפחתה השוהים לצידה בבית החולים מבקשים להתפלל לשלומה ולבריאותה של שרה בת דינה.

''היתה כאן דממת מוות''

דובר זק''א מוטי בוקצ'ין היה בין הראשונים שהגיעו לזירת התאונה הקטלנית בכביש 1, בה נהרגו שישה בני אדם ונפצעו עשרה.

"המקום היה נראה כמו שדה קרב, חלקם עפו מהאוטובוס, חלקם נמחצו למוות", אמר בוקצ'ין לערוץ 7 וקובע כי מדובר באחד האירועים הקשים שפקדו את ישראל.

"היתה פגיעה עוצמתית וקשה בתוך האוטובוס. כשהגעתי לפה היתה כאן דממת מוות. הלם ראשוני. שקט שאנחנו מכירים מפיגועים. זה אחד האירועים הקשים שייחרטו בזיכרוני'', הודה.

בתוך כך, באגף התנועה של המשטרה הוקם צוות חקירה מיוחד שיחקור את הסיבות שהובילו להתנגשות בין האוטובוס, קו 402 של "אגד", למשאית שעמדה בשול הכביש. נהג המשאית, תושב מזרח ירושלים בשנות הארבעים לחייו, עוכב לחקירה.

נצ''מ אילן מור, אגף התנועה