אהוד אולמרט
אהוד אולמרטPhoto by Tali Mayer/POOL

לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ייכנס היום (שני) לשערי הכלא ראש ממשלה לשעבר. אהוד אולמרט יחד עם שאר מורשעי פרשת הולילנד ייכנס לתקופת המאסר שנקצבה לו – שנה ושבעה חודשים.

ראש הממשלה לשעבר יגיע לשערי כלא מעשיהו בשעה 10 בבוקר. את עונשו שם ירצה על העונש שהושת עליו בעקבות פרשות טלנסקי, הולילנד וחודש נוסף בעקבות הודאתו בעבירה של שיבוש הליכי משפט. תוספת זו, עליה החליט בית המשפט, התקבלה בעקבות חשיפת הקלטות שולה זקן, הקלטות בהן נשמע אולמרט מבקש לשכנע את ראש לשכתו לשעבר שלא להעיד נגדו.

כחלק מהמעטפת המבקשת לגונן על אולמרט בתקופת מאסרו מאיומים ולחצים חיצוניים ימוקם תאו באגף 10 בו ישהו שאר מורשעי הולילנד, למעט הלל צ'רני שירצה את עונשו בבית הכלא חרמון. בשל רגישות מאסרו צפוי אולמרט להישמר בבידוד יחסי משאר האסירים ולזכות להקפדה יתירה. עם זאת בשירות בתי הסוהר מדגישים כי אולמרט יזכה לתנאים רגילים להם זוכה כל אסיר רגיל.

כדי להתוודע אל הלך הרוח שאיתו נכנס אולמרט לכלא ניתן להאזין לדברים שהוא מפרסם הבוקר בסרטון מיוחד ובו הוא מתנער מאישומי השוחד שדבקו בו ואומר: "החיים מזמנים לי מבחן לא פשוט. אני מקבל על עצמי את גזר הדין, אך כופר מכל וכל באישומי השוחד". עוד אמר בסרטון כי "במהלך פעילותי הענפה עשיתי גם טעויות, על אף שבעיני הן לא היו פליליות ועל חלקן אני משלם היום מחיר יקר".