Fatal bus crash
Fatal bus crashPhoto: Courtesy of the families

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, קרא היום (שני) במליאת הכנסת לבדוק לעומק את סוגיית שיבוץ הנהגים בתחבורה הציבורית המסכנים את שלום הנוסעים.

לדבריו, נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה הקטלנית אמש ונעצר בחשד לרשלנות, ביצע תאונה לפני כשנתיים ועל כן לא היה אמור לחזור לנהוג באוטובוס.

"אנחנו תחת הרושם של תאונת הדרכים המזעזעת שהייתה אמש, בה קיפדו את חייהם שישה צעירים, ביניהם אישה צעירה שהשתתפתי בהלווייתה היום בצהרים, בעלה שנפצע אף הוא, הגיע על כיסא גלגלים ללוויה. הם נסעו לחגוג את יום הנישואין בבני ברק ובאה יד קלה על ההגה וגדעה את חייה ושל חייהם של האחרים", אמר מוזס.

הוא סיפר על הרוגה נוספת ש"היתה אמורה להכניס את בן הזקונים שלה לחופה. הוא עומד להינשא בעוד חודש. מכאן אשלח איחולי רפואה שלימה לכל הפצועים וביניהם כלה צעירה העומדת להינשא ומצבה קשה".

ח"כ מוזס תהה איך יתכן שנהג שביצע תאונה דומה בעבר חזר לנהוג בתחבורה ציבורית, "השאלה הזועקת והנשאלת היא מניין קלות הדעת הזאת של הנהג, שבאותו כביש, לפני שנתיים, נהג באוטובוס, נכנס במשאית ולמזלנו היו 'רק' 18 פצועים.

"מאין קלות הדעת של מעסיקיו, לתת לנהג שיש לו כאלה עבירות, לתת לו הגה עם אוטובוס של 50 נוסעים. מי אחראי לזה? מי ייתן על כך את הדין? השאלה הנשאלת היא האם באמת אנחנו עושים הכל. צריך לקחת את העניין ברצינות רבה ביותר ולבדוק לעומק מי ממנה ומשבץ נהגים המסכנים את שלום הנוסעים".