
ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד שבו השתתף ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי.
ניצב בארי סיפר על חקירת תאונת האוטובוס הקשה בכביש מס' 1 וטען כי הנהג חיים ביטון התעסק בקופסה השחורה של האוטובוס בזמן שהגופות מוטלות לפניו.
"זמן קצר אחרי התאונה, בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג מוצא את דרכו לכיוון הטכוגרף, עושה שם מספר פעולות שאנחנו כרגע בודקים מה בדיוק המשמעויות שלהן", אמר.
טכוגרף הינו מכשיר מכני המותקן באוטובוס ומאפשר רישום של היסטוריית הפעילויות האחרונות של הרכב ושל הנהג כגון מהירות נסיעה, שעות נסיעה, שעות מנוחה ופרטי הנהג.
מפקד משטרת התנועה התייחס בדיון גם לעיסוק בסלולארי שגורם לתאונות קשות. "כולנו חוטאים בנסיעה בהיסח הדעת. כולנו בתוך הטלפונים. אנשים שעסוקים בטלפון חכם - הטלפון החכם הזה הורג אותם. אנחנו רואים הרוגים בתאונות עם הטלפון בין הידיים, אנחנו רואים בחקירות שהם עסקו בטלפון הסלולארי".
מזכיר הנהלת אגד, ארז אלחנן, נשאל מדוע הנהג המשיך לנהוג למרות שהורשע לפני כשנתיים באחריות לתאונה בנסיבות דומות, "אנו מביעים צער עמוק על התאונה ותוצאותיה הקשות ומאחלים רפואה שלמה לכל הפצועים. זה ברור מאליו שבן אדם שמופיע באגד עם רישיון נהיגה לאוטובוס לא יעלה על אוטובוס לפני שהוא נבחן בבית ספר לנהיגה של אגד", ענה.
''רק לאחר שאושר על ידי מורה בית הספר הוא יוכל להיות נהג באגד, והוא כמובן יעבור גם קורס נהג חדש שבמסגרתו מנסים להעניק לו כלים כדי שלא ירגיש את החששות שיש לכל נהג חדש שעולה על כלי רכב כל כך גדול וקצת בעייתי", הוסיף אלחנן.
שר התחבורה ישראל כ"ץ טען בדיון כי "נהג האוטובוס נהג ברשלנות פושעת והוא צריך להיות אחראי. עם כל הכבוד, נהג צריך להיות אחראי על הנהיגה שלו". כץ הדגיש "אסור לפטור את הנהגים מאחריות ולכן נפעל בממשלה להכניס מכשירי התרעה מצילי חיים. לפי כל מחקר כשיש את החיישנים האלה יש ירידה בכמות הנפגעים".
בתאונה ביום ראשון נהרגו יעקב חשין (27), חנה פרנקל (23), אהרן מרדכי כהן (18), לאה מלמוד (61), ישראל וינברג (26) ולוי יצחק אמדדי (17).

