ראש הממשלה עם שר הקבינט הבריטי
ראש הממשלה עם שר הקבינט הבריטיצילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם שר הקבינט הבריטי מתיו הנקוק. בפגישה השתתפו גם סגן שר החוץ הבריטי טוביאס אלווד, שגריר בריטניה בישראל דיוויד קוורי וחברים בפרלמנט הבריטי.

ראש הממשלה נתניהו אמר לאורחיו כי הוא מודאג מההתנהלות האירופית כלפי ישראל. "ניסיונו של העם שלנו הוא שאנטישמיות היא השנאה הוותיקה ביותר בעולם והמתמשכת ביותר. במשך מאות שנים סבלו היהודים מדברי שטנה נוראיים. העם היהודי הואשם בכך שהוא המקור לכל אי-יציבות, שהוא 'מרעיל הבארות' של העולם, שהיהודים רוצחים ילדים בכוונה תחילה ושותים את דמם".

"הנוהג הזה לא דעך", הוסיף נתניהו, "עכשיו תוקפת האנטישמיות המודרנית לא רק יהודים בודדים, אך היא תוקפת אותם באופן קולקטיבי. העלילות שבהן האשימו את היהודים במשך מאות שנים הן אותן העלילות שבהן מואשמת המדינה היהודית. שוב מאשימים אותנו בכך שאנו השורש של כל אי-היציבות שסביבנו שמשפיעה על העולם כולו. מאשימים אותנו בכך שאנו רוצחים בכוונה ילדים ועוד עלילות רבות אחרות".

הוא ציין כי "הדוגמה הטובה ביותר לאובססיה האנטי-ישראלית הזאת היא מועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם, שמשקיעה 60% מהחלטותיה לא נגד סוריה, לא נגד איראן, לא נגד צפון קוריאה או לוב, אלא נגד ישראל - הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

נתניהו גם בירך את הממשלה הבריטית על סירובה להפלות את ישראל ואת הישראלים.

שר הקבינט הבריטי מתיו הנקוק ציין כי בעידודו פורסמו בבריטניה הנחיות חדשות לרשויות ציבוריות. "ההנחיות מבהירות שאפליה נגד ישראל היא שגויה ובלתי חוקית. היא חייבת להיפסק. אנו עושים זאת מכיוון שאנו מאמינם במסחר פתוח וחופשי, ואנו מאמינים שאפליה אינה ראויה ויש להתנגד לה".