יהונתן גפן נגד "הזמרת המחרימה"

הזוכה האחרון אמש (רביעי) בפרסי אמ"י למפעל חיים היה הסופר והמשורר יהונתן גפן.

גפן, שידוע כאיש שמאל ויש שיגידו אף "שמאל קיצוני", החליט להקדיש את דבריו באירוע לתמיכה באריאל זילבר ולמחאה חריפה נגד הזמרת אחינעם ניני שקראה להחרים את האירוע בגלל הפרס לזילבר.

גפן סיפר שלאחר שהתבשר על קבלת הפרס הוא קיבל טלפון מאותה זמרת - "היא אמרה לי שהיא מחרימה אותי והיא לא מעריכה אותי והיא בזה לי".

גפן הבהיר לקהל באולם שכלל אמנים רבים כי זילבר הוא מבחינתו מהמוזיקאים החשובים בארץ ובעולם. "אני יכול להתנגד לדעות שלו בנחרצות ולרצות לחנוק אותו", אמר גפן, "ואני יכול גם לאהוב אותו. זה לא סותר. הדיאלוג תמיד חשוב יותר מכל חרם".

"הילד המתנחל בן ארבע באריאל, גם הוא שר "הילדה הכי יפה בגן", אמר גפן והדגיש, "הוא לא אשם שסבא שלו נשלח על ידי שמעון פרס לסבסטיה".

"מאוד מאוד נפגעתי מאותה זמרת מסוימת שאמרה שהיא לא מעריכה אותו ובזה לי בגלל הדעה שלי", המשיך גפן בעודו מקפיד שלא לציין בפירוש את שמה של ניני, "לא תמכתי באף אחד - מדובר באומן שאני מוכן למות כדי שהדעות שלו ישתנו אבל אני אוהב אותו אהבת נפש וכתבתי איתו שירים".

לאחר דבריו הוזמן בהפתעה לבמה בנו של גפן, הזמר אביב גפן, שביצע שיר לכבוד אביו שהתרגש וקיבל את התעודה משרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב ויו"ר אמ"י יעקב מנדל.