"יש גורמים שמחפשים את הרבצ"ר". הרב הצבאי הראשי, רפי פרץ
"יש גורמים שמחפשים את הרבצ"ר". הרב הצבאי הראשי, רפי פרץצילום: אביר סולטן, פלאש 90

בסביבתו של הרב הצבאי הראשי, תת אלוף הרב רפי פרץ, מביעים תרעומת על האופן שבו פורסם בתחילת השבוע סרטון החתונה, שבו נראה הרב פרץ משתתף בריקודים יחד עם הרב יצחק שפירא, מחבר הספר 'תורת המלך'.

בסביבת הרב פרץ אומרים כי מדובר בעיוות וחוסר הגינות. "עמדותיו של הרבצ"ר ידועות. הרב עושה את תפקידו באמונה ומחבר בין כלל הגוונים והדעות. מצער שריקוד חתונה משמח, שאמור לחבר בין חלקים שנחשבים לרחוקים, הופך לכלי ניגוח זול בידי התקשורת. הרב ימשיך לדאוג לכלל חיילי צה"ל בכל מקום שהם כפי שעשה עד היום".

בסביבתו של הרב הוסיפו כי "יש גורמים שמחפשים את הרבצ"ר כחלק ממערכה שלמה שמתחוללת לאחרונה נגד הרבנות הצבאית. אבל אנחנו לא נחלשים, ונמשיך לעבוד במרץ למען זהותו היהודית של צה"ל", דברי המקורבים. עוד ציינו כי בניגוד לחלק מהפרסומים, נכון לזמן כתיבת שורות אלה טרם זומן הרב פרץ לשיחת הבהרה אצל ראש אכ"א, האלוף חגי טופולנסקי.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, אמר ל'בשבע' כי: "הרב הצבאי הראשי הוא לא חייל טירון, וצריך להתייחס אליו בכבוד הראוי לו". בנוגע לקטע בסרטון שבו נראה אחד החוגגים לוקח את הכומתה של הרבצ"ר ושם אותה על ראשו של הרב שפירא, אומר סגן שר הביטחון: "אני לא יודע אם יש עבירה על פקודות הצבא לתת את הכומתה למישהו אחר, אבל ברור לי שבהקשר הכללי אנחנו מכירים שבחתונות או בשמחות יש ריקודים ושמחים. אני חושב שצריך להסתכל על זה רק בהקשר הזה. אין לי ספק שאין לזה שום הקשר אחר, ובוודאי אין פה שום כוונה כפי שמנסים לייחס לרבצ"ר".

לגבי הפרסומים כי הרב פרץ יזומן לשיחת הבהרה אצל ראש אכ"א, אומר הרב בן דהן: "אם ראש אכ"א ישאל את השאלות, והרבצ"ר יבהיר לו את הדברים בצורה ברורה והוא יקבל את ההבהרה - בוודאי ייצא מזה דבר טוב. אין ספק שהדבר נופח מעל ומעבר. צריך להתייחס לזה בשיא הזהירות ולא בעליהום, כפי שהיה במקומות מסוימים שראיתי שמנסים לעשות. בסופו של דבר הרבצ"ר מייצג את עמדת הרבנות והדת היהודית בתוך הצבא, והרבה מאוד עמדות ערכיות שצריך לדעת לכבד אותן ולתת להן את המעמד המיוחד שלהן. הוא לא איזה מ"פ צעיר שמזמנים אותו לשיחת נזיפה", מבהיר סגן שר הביטחון.

בעקבות פרסום הסרטון פנה ח"כ עומר בר-לב מסיעת המחנה הציוני לרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, וקרא לו לפעול נגד הרב הצבאי הראשי. בתגובה השיבה לבר לב לשכת הרמטכ"ל כי "ראש אגף כוח האדם יקיים שיחה עם הקצין, יעיר לו ויבהיר לו את המצופה מקצין בכיר לובש מדים בצה"ל, ועוד יותר מכך כרב הצבאי הראשי".

ח"כ בר לב אמר ל'בשבע' כי בעיניו לא חשובה העובדה שהרב פרץ לא ממש רקד עם הרב שפירא ולא מסר לו מיוזמתו את הכומתה: "מדובר בהתייפייפות. קצין בכיר בצה"ל שלובש מדים, וקצינים בצה"ל בכלל, צריכים לדעת שיש הבדל בין החיים הפרטיים שלהם והדעות הפרטיות שלהם, לבין מצב שהם לובשים מדי צה"ל ובכך מייצגים את צה"ל. בעניין הזה אני חושב שחייב להיות קו מאוד ברור, וכאן הרבצ"ר חצה את הקו". לדברי בר לב, לשכת הרמטכ"ל השיבה לפנייתו תוך כ‑15 שעות בלבד, דבר המעיד כי הרמטכ"ל וצה"ל מתייחסים לעניין ברצינות, והוא סומך על שיקול דעתו של הרמטכ"ל.

לאור התגלגלות הפרשה הוציא מפרסם הסרטון, כתב חדשות ערוץ 2 יאיר שרקי, הודעה ובה הוא למעשה מתחרט על התפתחות הדברים, ואומר כי ראה בידיעה דיון מעניין ותו לא: "נראה שקצת אבדה הפרופורציה. אני מעדיף מציאות שבה אפשר לא להסכים וגם לחלוק בחריפות, אבל עדיין לרקוד ביחד, מאשר מציאות פוליטיקלי קורקטית, שבה אני מוצא את עצמי בסופו של דבר במעגל רק עם אנשים כמוני. בשלב הבא, אולי רוקד לבד בחדר מול המראה", דברי שרקי בהודעה שפרסם.