עמונה
עמונהצילום: גידי שרון, הסברה עמונה

"החוק זה לא הכול". במילים אלו דחה אתמול (חמישי) שופט בג"ץ מני מזוז את עתירת תנועת רגבים להריסת בניה ערבית לא חוקית אשר נבנתה במימון האחוד האירופי בשטחי C הנתונים לשליטה ישראלית מלאה.

השופט מזוז גם מתח ביקורת על העתירה וטען כלפי נציגי ''רגבים'' כי דרך העתירה הם מבקשים לתקוף את מדיניות הממשלה והמנהל האזרחי, בעניין שבו ישנם שיקולים נוספים מעבר לאכיפת החוק. הוא הסביר כי אין זה מתפקידו של בית המשפט להתערב בשיקול דעתה ובסדר העדיפויות של המדינה. 

"בית המשפט הגדיש את הסאה", אומרים תושבי עמונה העומדים בפני פינוי, "ובצער רב אנו מכירים בעובדה שיהודים אוהבי ארץ ישראל 'הצדק הגבוה' בגבעת רם לא סופר. באותה סיטואציה משפטית בדיוק בית משפט מתנהל פעם כך ופעם אחרת. כשמדובר ביהודים, בנו, בית משפט פוסק לפנות אותנו ולא משנה שמדובר במאות ילדים ובאנשים שגרים בביתם כבר עשרים שנה. ובאותה סיטואציה בדיוק, כשמדובר בבדואים או באיחוד האירופי אז 'החוק זה לא הכול' ואז יש שיקולים מדיניים.

"בענייננו המדינה בעצמה אמרה שיש להסדיר את הישוב אבל את שופטי בית המשפט העליון זה לא מעניין – יהודים ועוד מתנחלים צריך להעיף לכל הרוחות. אנחנו לא בני אדם בעיני בית משפט. אין לנו שום זכויות. ילדינו הם אפר ואבק בעיניו. אז היא, לאור פסיקות בית המשפט האחרונות אנחנו מודיעים – יחס גורר יחס".

מתיישבי עמונה מבקשים להעביר מסר, "חשוב לנו שכל אדם שאהבת הארץ מקננת בו, יכיר בעובדה הזו, ילחץ על נבחריו לכנסת אשר נבחרו על בסיס אהבה זו, וידרוש מהם להסיר את כיפת הברזל המגוננת על בג"ץ בטענה הכוזבת של "שמירה על שלטון החוק" כדי לפעול עבור בוחריהם ולהחזיר את הצדק האמיתי לפסיקות בית המשפט".

במהלך הדיון אמר השופט מני מזוז כי אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר בשטח "שאינו חלק ממדינת ישראל הריבונית", אלא שטח הנתון תחת ממשל צבאי. אולם, בדיון שנערך בתחילת החודש בעניין הכפר הלא חוקי "אל זרנוג" הוכיח השופט מני מזוז שגם בבניה לא חוקית שנבנתה על שטחים בבעלות יהודית פרטית בלבה של מדינת ישראל הריבונית נטיית לבו נתונה לערבים והמלצתו למדינה הייתה הפקעת השטח והכשרת הבנייה.

ע"פ פסיקת בג"ץ על המדינה לפנות את הישוב עמונה עד סוף 2016. תושבי הישוב עמונה אינם מכירים בפסיקה מאחר שהיא "נוגדת את היהדות, הציונות ואף את הצדק הבסיסי ומתכוונים להתנגד לה בכל תוקף", כלשונם.