נתניהו מגבה את איזנקוט: אי הבנה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה, במהלכה אמור למסור הרמטכ"ל איזנקוט סקירה ביטחונית, בהתייחסות לדבריו של איזנקוט בשבוע שעבר.

כזכור, איזנקוט אמר כי הוא אינו מצפה לראות חייל מרוקן מחסנית על נערה עם מספריים וקבע כי "צה"ל לא יכול לדבר בסיסמאות, כמו 'הבא להורגך השכם להורגו', או 'כל מי שמחזיק מספריים צריך להרוג אותו'", דברים שעוררו פולמוס ציבורי נרחב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברים אלו ואמר, "בשבוע שעבר התנהל ויכוח סביב דברי הרמטכ"ל. זה היה ויכוח סרק. הרמטכ"ל אמר את המובן מאליו - וממילא צה"ל וכוחות הביטחון נוהגים כך. כל הדברים שנאמרו אחר כך נבעו או מחוסר הבנה או מרצון לניגוח פוליטי. אלה גם אלה - פסולים. צריך להניח את העניין הזה בצד ולעבור הלאה".

נתניהו הבהיר עוד כי "האתגרים והאיומים הולכים וגדולים - ואנחנו נערכים בהתאם. מדיניות הממשלה היא לפעול בתקיפות גם בהגנה וגם בהתקפה. זוהי הסיבה שיחסית למדינות אחרות, מצבה של ישראל איתן ונדאג שהוא ימשיך להיות כזה".

גם שרים אחרים גיבו בכניסה לישיבה את אייזנקוט. השר יואב גלנט הבהיר, "זו חובתו של הרמטכ"ל לקבוע את הוראות הפתיחה באש וחשוב שעשה את זה. בלחימה בטרור, במיוחד מהסוג שאנחנו חווים עכשיו - חובה להפעיל את מינימום הכוח הנדרש ולא את המקסימום האפשרי - ואני חושב שהוא הבהיר היטב מה צריכה להיות המדיניות".

השר נפתלי בנט ציין, "חיילי צה"ל הם הכי מוסריים והכי תקיפים נגד טרור. יש לנו רמטכ"ל מצויין. הוא בסך הכל חזר על הוראות הפתיחה באש המוכרות ואני מגבה אותו בזה. כל מחבל, לא משנה מה גילו שמסכן חיי ישראלי - יורים על מנת לפגוע. אם אין סכנת חיים - לא מפעילים נשק. זה דבר פשוט ודאי אנחנו נותנים גב לקו הזה".

השר אריה דרעי הוסיף, "יש לנו רמטכ"ל יוצא מן הכלל. הוא לא צריך את הגיבוי שלי. הוא מגובה ועומד - כל ישיבת קבינט אני מגבה אותו ואת כל כוחות הביטחון.הרמטכ"ל הוא אדם ערכי, הגון, חזק, מנהל את הצבא ביד רמה - ואני אומר לו חזק וברוך, אל תירא ואל תחת - אנחנו נותנים לך גיבוי מוחלט".

השר גלעד ארדן, שנטען כי מתח ביקורת על הרמטכ"ל הסביר את עצמו והבהיר, "אני מציע לקרוא את הפוסט שכתבתי ובו הבהרתי חד משמעית שאין לי ולו מילת ביקורת אחת על דברי הרמטכ"ל. דבריו נופחו והוצאו מהקשרם על ידי התקשורת שנוח לה לחפש בקיעים וסדקים במה שעושים כוחות הביטחון. הבהרתי, שלמרות שמה שהשתמע בשיח התקשורתי לא היה מקרה אמיתי כזה. לכן אני מציע שאפשר להרגיע את השיח הזה".