פיגוע דקירה בשער בנימין
פיגוע דקירה בשער בנימיןצילום: אלירן אהרון

מחבל ערבי נוסף נעצר בחשד למעורבות בפיגוע שאירע ביום חמישי האחרון בסניף ''רמי לוי'' באזור התעשייה שער בנימין, בו נרצח ינאי ויסמן הי"ד ונפצע באורח בינוני אבי אביטל מתל ציון.

הפיגוע עצמו בוצע על ידי שני מחבלים כבני 14, תושבי ביתוניא, אולם מיד אחריו נעצר מחבל נוסף, גם הוא בשנות העשרה לחייו, ומאז הוא נחקר בשב"כ בהנחה שסייע לשני חבריו המחבלים.

"ינאי הגן עלינו בגופו"

יעל ויסמן, אלמנתו של ינאי הי"ד, סיפרה היום (ראשון) לערוץ 7 על ינאי שהכירה וציינה כי הקשר ביניהם היה ארוך, "הוא החבר הכי טוב שלי מאז שאני זוכרת את עצמי, אנחנו בקשר מאז כיתה ט', את כל ההתבגרות שלנו עברנו ביחד".

"מבחינתי ינאי זה מישהו חזק, מישהו שאכפת לו קודם כל מאחרים לפני שהוא חושב על עצמו, מישהו שיודע לפנק בלי סוף. הוא היה מרעיף עלי המון אהבה ומתנות ולא התקמצן עלי לשניה, גם בגיל צעיר", סיפרה.

יעל הוסיפה כי דמותו של ינאי הצטיירה באופן דומה גם בעיני אחרים, "מבחינתי תמיד ינאי היה איש חזק שאני יכולה לסמוך עליו. עכשיו אני שומעת מאנשים שינאי חסר להם דווקא במצב הזה. חסרות להם הכתפיים הרחבות שלו, היכולת להגיד את המילים הנכונות מתי שצריך להגיד אותן. המבט שלו, השמחה שלו. עם כל הרצינות שלו הוא היה שטותניק". 

לדבריה, "תמיד היו חשובים לו הארץ והמדינה. היה ברור לו שהעבודה שלו בעתיד תהיה בתפקיד ביטחוני, היה לו סיפוק מהעזרה לאחרים".

יעל ציינה כי הבטיחה לינאי להתמקד קודם כל בגידול בתם המשותפת - נטע, "מבחינתי כרגע להמשיך הלאה זה רק בגלל נטע שלנו, אני מבית החולים יצאתי בהבטחה אישית לינאי אני קודם כל לפני שאני אלמנה אני אמא של נטע. תמיד ינאי אמר לי - קודם כל נטע. לפני הכל תחשבי מה טוב לנטע. אל תתייחסי למה שאנשים אחרים אומרים, למה טוב לי או מה טוב לך, תחשבי מה טוב לה. רק בשביל נטע אני קמה בבוקר יוצאת מהמיטה והולכת לטפל בה".

"ינאי לא היה רוצה שזה ישבור אותנו", אמרה יעל בהתייחסות לגל הטרור, "ינאי כל הזמן אמר לי אנחנו ממשיכים בשגרה, אנחנו יוצאים לקניות ביחד, אנחנו לא מפחדים לצאת לטייל, אנחנו לא מפחדים לצאת. אם כל היום ניסגר בבית זה לא חיים".

יעל הדגישה כי היא איננה מוסמכת להגיד מה על החיילים לעשות, אך סיפרה כי ינאי היה מאוד מתוסכל מכך שנאלץ לצאת לחופשת ה"רגילה" ללא נשקו האישי, "הוא אמר לי שהוא לא מרגיש שלם לצאת מהבית בלי הנשק. הוא חזר ואמר 'אני מרגיש טיפש שלא התעקשתי'. אני חושבת שאם חייל מבקש לצאת עם נשק אני חושבת שזו זכותו. בשביל זה יש חיילים, בשביל להגן עלינו, וינאי היה שם להגן עלינו, הוא פשוט הגן עלינו עם עצמו, עם הגוף שלו".

"אני לא יודעת מה היה קורה אם ואם, אני לא כל כך רוצה לחשוב על זה, אבל אני יודעת שזה מה שהיה קשה לו, זה המשפט שחזר על עצמו ברגילה", חתמה יעל את דבריה.