הוביל את הכתומים. דריל מונרו
הוביל את הכתומים. דריל מונרוצילום: אודליה מטרי, מכבי ראשל"צ

מכבי ראשון לציון היא הנציגה האחרונה שעוד משחקת העונה באירופה - ולפי משחקיה נראה שהיא בדרך הנכונה לגמר המפעל החדש של פיב"א - היורופ קאפ.

הכתומים רשמו הערב (ראשון) ניצחון נוסף במסגרת שמינית גמר הליגה האירופית, 73-75 על ונטספילס מלטביה, במשחק הראשון בסדרת הטוב משלושה - והעבירה לעצמה את יתרון הביתיות בסדרה. 

אם ראשון לציון תנצח באולמה הביתה בשבוע הבא - היא תעפיל לרבע הגמר ותפגוש את המנצחת בסדרה בין לרנקה מקפריסין לפרנקפורט מגרמניה.

שתי נקודות האור שהביאו לראשון לציון את הניצחון היו הזרים דריל מונרו ומארק ליונס שנתנו משחק מצויין וחיפו על משחק חלש יחסית של שון דאוסן. אבל גם כשההתקפה לא עבדה בצורה טובה במיוחד, הכתומים נתנו הגנת ברזל שבסופו של דבר הובילה אותם לניצחון אחרי משחק צמוד יחסית.

לראשון לציון קלעו: דריל מונרו 29, מארק ליונס 22 (6 שלשות), כריס רייט 8, אבי בן שימול 6, קווין פאלמר 4, שון דאוסן 4, ניצן חנוכי 2.

המאמן שרון דרוקר אמר בסיום המשחק, "הערב היה מאמץ גדול של השחקנים שלנו. ניצחנו במקום שאף קבוצה לא ניצחה ביורופ קאפ. אני חושב שעשינו עבודה טובה וידענו לבצע את הפעולות הנכונות בסיום על מנת לשמור על הניצחון. סך הכל היה משחק אגרסיבי ופיזי ועמדנו בו בצורה טובה".

מארק ליונס, מגיבורי הניצחון הוסיף, "הגענו ושיחקנו חזק כמו שאנחנו יודעים. רצינו מאוד את הניצחון הזה, במיוחד אחרי ההפסד בחצי גמר הגביע וידענו שאנחנו צריכים לבוא עם אנרגיות חדשות. אני שמח שהצלחנו לעשות את זה ולחזור עם ניצחון".

הכתומים צפויים לנחות בישראל מחר בלילה בישראל וביום רביעי ישחקו מול מכבי אשדוד - הקבוצה שהדיחה אותם בחצי גמר גביע המדינה.