מסרונים בסורוקה
מסרונים בסורוקהצילום: יח"צ

אל חדר המיון בסורוקה פונים עשרות אלפי מטופלים בשנה - מספר הפניות הרב ביותר בארץ. שנת 2015 הסתיימה עם כ- 230 אלף ביקורים במלר"ד. 

לאחרונה הופעל במיון בית החולים שירות ייחודי וחדש - שירות "SMS למטופלים", שמעדכן את המטופל ישירות לנייד שלו עם קבלתו בחדר המיון, ובהמשך לגבי שלבי הטיפול השונים עד לשחרורו או לאשפוזו במחלקה.

סמי שהרבני, ראש צוות פיתוח ביחידת המחשוב ומערכות המידע בבית החולים, מסביר "מערכת שליחת  SMS למטופל במיון שולחת לו 5 סוגי SMS במהלך שהותו במיון: עם קבלתו למיון, שיוך לרופא/ה, שיוך לאח/ות, הודעה על הגעת בדיקות דם למעבדה, החלטת רופא, אשפוז או שחרור הביתה. המערכת דוגמת את הנתונים ממספר מערכות ממוחשבות הפועלות בבית החולים".

לדברי משה שדה, משנה למנהל המרכז הרפואי , "מאות מטופלים עוברים מדי יום במיון . אנו עושים ככל שביכולתנו להקל את השהות בחדר המיון".

"שירות זה מהווה נדבך נוסף בתהליכים שאנו מקיימים בבית החולים לשיפור השירות וחווית המטופל,  באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית. אנו מעדכנים את המטופלים במידע חשוב בין היתר, על סטטוס ההמתנה ובכך מפחיתים את תחושת אי הוודאות שחשים לעתים חלק מהשוהים במלר"ד", מציין שדה.