אוהדי ירושלים. עמדו סכנה ביטחונית חמורה
אוהדי ירושלים. עמדו סכנה ביטחונית חמורהעודד קרני, מנהלת הליגה

חזאם סנדוקה הוא סטודנט ערבי בן 22 שגר במזרח העיר ירושלים. סנדוקה, תושב העיר העתיקה בירושלים וסטודנט לשפה הערבית באוניברסיטת אבו דיס שבבירה, גויס בנובמבר האחרון על ידי אחמד עזאם בן ה-25, פעיל טרור המשתייך לחמאס. 

עזאם שחיפש עזרה מתושב ירושלים שיוכל לסייע בהכנות לפיגועים ולגייס פעילים, מצא מכרה של זהבי מבחינתו - מאבטח ערבי שעובד בחברות האבטחה הנחשבות ביותר בירושלים, כאלה שמאבטחות את שתי קבוצות הספורט הבכירות של עיר הבירה - בית"ר ירושלים בכדורגל והפועל ירושלים בכדורסל.

על פי כתב האישום עולה כי השניים תיכננו לבצע פיגועים במקומות הומי אדם, ביניהם אצטדיון טדי והיכל הפיס ארנה. בחקירתם הודו השניים כי התכנון היה לבצע פיגוע במקום המוני שאליו מגיע גם ראש הממשלה נתניהו.

עד לתפיסתו, עבד סנדוקה בחברת האבטחה "פרוטקט", כמאבטח וסדרן. החברה שמאבטחת את אירועי הספורט בבירה, ביניהם כאמור אלה שמתקיימים באצטדיון הכדורגל ובאולם הכדורסל הסמוכים לקניון מלחה. 

בחברות אבטחה רבות עובדים יהודים וערבים יחד, ובמרבית המקרים לא עוברים אלה תחקיר ביטחוני בכניסה לעבודתם, על אף שדבר זה מחוייב על פי חוק.

במועדון הירושלמי אמרו כי חובת הבדיקה של אישורי הסדרנים והמאבטחים היא על המשטרה שלא עושה את עבודתה. 

בשני המועדונים, גם אלה מהכדורגל וגם אלה מהכדורסל סיפרו כי הם משלמים סכום כסף גדול בכדי להבטיח את קיום האירועים שלהם בביטחון מלא, בטח לאור המצב הביטחוני הנוכחי, וכי משטרת ישראל צריכה לתת את הדין על מחדל זה.