אחותה של יעל ויסמן ובעלה
אחותה של יעל ויסמן ובעלהצילום: אלירן אהרון

רבים מגיעים לנחם את בני משפחתו של ינאי ויסמן הי"ד, החייל שנרצח בפיגוע בסניף ''רמי לוי'' בבנימין. חלק מהמנחמים כלל לא הכירו את היישוב, מעלה מכמש, עד ששמעו על הפיגוע הרצחני.

תמר, אחותה של יעל האלמנה, מספרת לערוץ 7 יחד עם בעלה על ינאי שהכירו ועל המאמצים להמשיך קדימה באופטימיות ובלב רחב, באותה דרך שבה צעד ינאי הי"ד.

"ינאי היה מסור לאשתו''

"הוא היה בן אדם עם לב זהב, הפנים שלו שידרו את זה. גרם לכולם לאהוב אותו בגלל מי שהוא, שברור לו שהצרכים של אחרים קודמים לצרכים שלו. זה בא לידי ביטוי בדרך שבא נרצח. לעזוב את הכל, גם את האישה והילדה לטובת מי שבצרה. בסוף אם הוא לא היה עושה את זה, זה לא היה ינאי", מספרים השניים.

הגיסים מעידים כי "ינאי היה מאוד מסור לאשתו יעל ולילדה נטע והקדיש את כל הזמן הפנוי שלו אליהם. כל כך דאג להן וחשב עליהן. 

לדבריהם, רמי לוי שהגיע לנחם את המשפחה, סיפר כי מלצמות האבטחה תיעדו את גבורתו של ינאי. ''הוא לא היה באזור של הפיגוע ורץ לשם. בסופו של דבר המחבל תפס אותו אבל באותה מידה הוא יכל לברוח החוצה. היה לו ברור בשנייה שהוא הולך לשם. שמע צרחה ורץ לשם. זה באמת ינאי''.

"רק לפני חודשיים רקדנו בחתונה של חבר'ה, ילד קטן נפל לרצפה וינאי ישר הולך לטפל בו למרות שהוא לא חובש. מי שנפצע הוא הולך אליו. מבחינתו קודם לרוץ ולעזור ואחר כך לחשוב על ההיגיון. זה תמיד היה משהו טבעי אצלו''.