ינאי ויסמן הי"ד
ינאי ויסמן הי"דצילום: באדיבות המשפחה

יעל ויסמן, אלמנתו של ינאי הי"ד שנרצח בפיגוע בסניף "רמי לוי" בבנימין בשבוע שעבר, בירכה הבוקר (שלישי) על ההנחיה החדשה של הרמטכ"ל, לפיה כל לוחמי צה"ל ייצאו מבסיסיהם עם נשקם האישי. 

"אני שמחה שהמצב הולך להשתנות", אמרה בריאיון לגלי צה"ל. "אני חושבת שינאי היה שמח לשמוע על ההנחיה, אבל חשוב לי להגיד שאני לא חושבת שמה שקרה זה בגלל שלינאי לא היה נשק", הוסיפה. "אני מבינה את הנהלים של הצבא, חיילים ב'רגילה' רוצים לנפוש וזה מובן שהם לא יהיו עם נשק. ינאי ביקש, לא התאפשר, אז הוא לא לקח את הנשק".

"אני מקבלת את ה'לא' שנתנו לו, אני תומכת בהחלטות הצבא וסומכת עליהם במאה אחוז", הדגישה. "אני לא רוצה שיצטייר מצב שאנחנו חלילה חושבים שהצבא עשה משהו לא נכון, אין לנו כעס על אף אחד".

לדברי יעל, ינאי סיפר לה על בקשתו לצאת לחופשת ''רגילה'' עם נשק בזמן שהיו בירושלים. "היינו ממש קרובים לניסיון פיגוע ובאותו רגע ינאי אמר לי על זה", סיפרה. "באותו הרגע זה קצת הרתיח אותו, אבל הרגעתי אותו ואמרתי לו שעכשיו הוא יכול להיות חופשי קצת, בלי לדאוג כל הזמן לנעול את הנשק".

אתמול דווח כי מפקד חטיבת הנח"ל עמוס הכהן הורה להתחיל בבדיקה מדוע ינאי ויסמן לא קיבל את נשקו בעת שיצא לחופשה מהצבא. מחקירת הפיגוע עולה כי החייל שמע את המהומה בנקודה מרוחקת ממנו במרכול, ורץ להגיש עזרה.

ייתכן שאם היה ברשותו נשק, הפיגוע יכול היה להסתיים אחרת. משפחת ויסמן מסרה כי "ינאי ביקש בצורה שגרתית וכמו בכל הפעמים לצאת עם הנשק, הוא לא התעקש ולא ביקש בצורה מיוחדת. אין לנו כל תלונה לצה"ל ואנחנו לא מאשימים חלילה אף אחד, אנחנו סומכים על שיקול דעת הצבא בקביעת הנהלים ומודעים לבעייתיות של יציאת חיילים עם נשק ל'רגילה'".