איפור
איפורצילום: istock

משרד הכלכלה והתעשייה מפשט עוד הליך רגולטרי ומעביר לטיפולו את האחריות להפקת אישורי מכירה חופשית בתחום התמרוקים, כך שניתן יהיה לייצא קוסמטיקה למדינות רבות בקלות רבה יותר.

עד היום, התבצע התהליך על ידי משרד הבריאות וכלל תשלום אגרה. עתה, עם המעבר לאחריות משרד הכלכלה, בהתאם להוראת מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג, שתפורסם היום (שלישי), תבוטל האגרה ויקוצר ההליך באופן משמעותי, כך שניתן יהיה לנצל הזדמנויות עסקיות במדינות רבות.

הליך קבלת האשרה הנמשך היום כ-3-4 חודשים, יקוצר בנוהל החדש למספר ימים בלבד. על פי הערכת משרד הכלכלה, קיצור ההליך וביטול האגרה, יביאו לגידול משמעותי בפעילות העסקות של היצואנים ומימוש עסקאות פוטנציאליות בענף.

יצוין כי אישור מכירה חופשית לייצוא נדרש על ידי מדינות שונות כתנאי בסיסי למכירה בארצם, והוא מעיד כי התמרוקים מאושרים ונמכרים באופן חופשי במדינת יצורם.

בין המדינות הדורשות אישור שכזה: סין ומדינות מזרח אסיה, מזרח אירופה מדינות חבר העמים ומדינות באמריקה הדרומית והמרכזית. האישור יונפק כאמור, מעתה, על ידי מינהל סביבה ופיתוח בר קיימא במשרד הכלכלה והתעשייה, אשר יפיק את האישורים במהירות עבור היצואנים וללא עלות כספית, על מנת להקל על הייצוא.

על פי הערכות מינהל סביבה ופיתוח בר קיימא במשרד הכלכלה, היקף המכירות הכולל של יצרני התמרוקים בארץ, עומד על כמיליארד דולר בשנה, תעסוקה של כ 7,000 עובדים וייצוא של כ 400 מיליון דולר לשנה.

מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, אמר כי "אנו פועלים לאתר ולטפל בחסמים המקשים על יכולת התחרות  של היצואנים הישראלים בשווקים הזרים. תעשיית הקוסמטיקה הישראליות זוכה לביקושים יפים בעולם בזכות המגוון, הייחוד, האיכות הגבוהה והמחירים התחרותיים של המוצרים, אבל עסקאות רבות לא יוצאות לפועל וכושר התחרות נפגם, רק בשל בירוקרטיה. תפקיד הממשלה הוא לתת רוח גבית ולאפשר את מימוש הפוטנציאל של העסקים ושינוי הנוהל יאפשר זאת".