הרב לאו
הרב לאוצילום: יהונתן סינדל, פלאש 90

הליגה נגד השמצה פנתה היום (ג') במכתב לרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, בעקבות הפרסומים אתמול על סירובה של הרבנות בפתח תקווה לרשום לנישואין זוגות ממוצא אתיופי.

בליגה מבקשים את התערבותו המיידית של הרב הראשי על מנת לפתור את העניין ולמנוע אפליה, ברבנות בפתח תקווה ובכל מקום אחר בישראל.

"הצטערנו לשמוע את הדיווחים בתקשורת על אפליה כלפי זוגות ממוצא אתיופי הבאים להירשם לנישואין במועצה הדתית בפתח תקווה", כתבו לרב לאו אנשי הליגה נגד השמצה. ''על פי הדיווחים, רשם הנישואין ברבנות פתח תקווה אמר לשגה, צעירה בת העיר ממוצא אתיופי, העתידה להינשא בחודש אפריל הקרוב כי 'הרב רוצה אישור שאת עברת את הגיור ואת שומרת שבת. הוא בודק את הגיור של כולם. תביאי לי אישור מרב שאת שומרת מצוות מאז שהתגיירת'.

"בשיחה שהתקיימה בשבוע שעבר חקר רשם הנישואין את שגה, בניגוד חמור לנהלים, לגבי אורחות חיה. לבסוף, הוא שלח אותה להירשם בעיר אחרת - רק לא בפתח תקווה", הוסיפו במכתב.

"משיחות שהתקיימו עם יותר מ-30 זוגות נראה כי מדובר בתופעה... מדובר בעניין חמור ומקומם, המפלה את קהילת יוצאי אתיופיה בישראל, אשר עברו גיור אורתודוקסי כדת וכדין בחסות הרבנות. הדעת לא סובלת כי נרשמים לנישואין יופלו בידי הרבנות הראשית לישראל בשל כל סיבה שהיא", הדגישו אנשי הליגה נגד השמצה.

הם מבקשים מהרב לאו להידרש לעניין באופן מיידי, ''לפתור את הבעיה ולמנוע הישנות של מקרי אפליה ברבנות בפתח תקווה ובכל מקום אחר בישראל".