מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שיעור ההפרשות לפנסיה יועלה באחוז. כך הודיעו היום (שלישי) יו''ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושרגא ברוש, יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, במהלך דיון בוועדת הכספים בכנסת.

במהלך הדיון הצדדים חתמו על הסכם קיבוצי שיגדיל את ההפרשות לביטוח הפנסיוני במשק כבר בשנה הקרובה, ויוביל להגדלת הסכום שנצבר לעובדים עד הפרישה באלפי שקלים.

בהתאם להבנות החדשות בין ההסתדרות לבין נשיאות הארגוניים העסקיים, יוגדלו תשלומי המעסיק לקרן הפנסיה מ-6% ל-6.5% מהכנסתו הקובעת של העובד. שיעור הפרשות העובד לפנסיה יעלה גם כן בחצי אחוז מ-5.5% ל-6%.

בסך הכול שיעור ההפרשות לרכיב התגמולים יגדל באחוז שלם, ושיעור ההפרשות הכולל (עם רכיב הפיצויים) יעלה מ-17.5% ל-18.5%. צעד זה יתבטא בהגדלת הסכום הנצבר לטובתו של העובד בגיל פרישה בלמעלה מ-5%. המהלך יושלם תוך פחות משנה בשתי פעימות: בחודש יולי הקרוב שיעור ההפרשות יועלה בחצי אחוז וב-1.1.2017 יועלה בחצי אחוז נוסף.  

צילום: דוברות ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

נציין כי המהלך יצא לפעול בזכות הצעת חוק שהגיש חבר הכנסת מיקי זוהר, רכז הקואליציה בוועדת הכספים, להעלאת דמי ההפרשה לפנסיה באחוז נוסף. "אני מברך על ההחלטה להגיע להסכם קיבוצי חדש שיגדיל את ההפרשות לפנסיה באחוז נוסף. זו בשורה גדולה שתביא להגדלתה של קרן הפנסיה בכ6% נוספים בזמן הפרישה", אמר זוהר

לדבריו, ''תוספת זו תחול על המגזר הפרטי שקיימים בו מעל מיליון עובדים. מדובר ברגע היסטורי מבחינה פנסיונית שבעצם מיישם בפועל את ההצעה שהגשתי לפני שבועיים עליה חתמו 76 חברי כנסת".

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן אמר "היום עשינו צעד חשוב כדי לשפר את הביטחון הכלכלי ולהבטיח קיום בכבוד לכל אזרחי ישראל, גם לאחר גיל הפרישה. המהלך הוא למעשה תיקון היסטורי להסכם פנסיית החובה והוא יסייע להגדיל את החסכון בקרנות הפנסיה באלפי שקלים לכל עובד''.

יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הוסיף: "אני שמח שהגדלנו את החסכון הפנסיוני של העובדים בישראל ובכך גם מנענו תוספת עלויות כבדה כתוצאה מחקיקה בלתי אחראית של הממשלה. יש גבול ליכולת המגזר העסקי להכיל התייקרויות בעלות ההעסקה והגענו לגבול הזה.

''המשך המגמה המסוכנת של מתן הטבות לא אחראית בחקיקה יביא לירידה ביכולת המגזר העסקי לייצר מקומות תעסוקה חדשים, לפגיעה בצמיחה ולגידול חד באבטלה בשנים הקרובות", כך ברוש.