ח"כ פורוש. ארכיון
ח"כ פורוש. ארכיוןאבי חיון

מועצת גדולי התורה החסידית מכונסת אחר הצהריים (רביעי) בירושלים ודנה בסוגיית התעצמות השפעת הרפורמים על ענייני הדת בישראל.

האדמו"רים עוסקים בהחלטת הממשלה מלפני שלושה שבועות על הקצאה רשמית של חלק מהכותל המערבי לקהילה הרפורמית ולפסיקת בג"ץ בנוגע לטבילת מתגיירים בגיור רפורמי.

בפגישה משתתפים האדמו"רים מגור, בעלז, ויז'ניץ, ביאלה, סאדיגורא ואדמו"רים נוספים לצד חברי הכנסת של אגודת ישראל - השר יעקב ליצמן, סגן השר מאיר פרוש, וחברי הכנסת מוזס ואייכלר. 

מלבד הסוגיה הרפורמית, דנה המועצת גם בסוגיית חילולי השבת בבירה והיחס למחוז החרדי במשרד החינוך.

הבוקר צוטט סגן השר פרוש במילים חריפות נגד פגישת נתניהו עם הרפורמים. "החיבור של נתניהו לרפורמים מדליק נורה אדומה ואנו מוטרדים מאוד כי זו התחברות לכת המסוכנת ביותר לעתיד העם היהודי. היהדות הנאמנה דורשים הפסקה של החיבור הזה", אמר לעיתון החרדי 'המבשר'.

עוד הוסיף כי "הפגישה של רה"מ עם ראשי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות, כמוה כתקיעת סכין בלב היהדות הנאמנה. לא יתכן כי ראשי תנועות שהביאו להתבוללות נוראה וכליון של מיליוני יהודים בתפוצות ישראל, ומטרתם האחת והיחידה כל העת לקעקע את היהדות הנאמנה, יזכו לאוזן קשבת ולגיבוי של ראש הממשלה למעשיהם הנבזים".

גם רבני 'דגל התורה' מחריפים את הקו בנושא. ראש ישיבת פוניבז' הרב פוברסקי אמר בראיון לביטאון הליטאי 'יתד נאמן' כי הרפורמים מזייפים את היהדות. "הרפורמים רוצים להחליף את התורה הקדושה. הם כופרים ממש. מחללים את התורה. אסור לדבר איתם ואסור להתעסק איתם. הם גרועים מחילונים…חילוני לא מתערב הוא אומר אני חילוני אבל הרפורמי אומר אני רב. זה זיוף ממש".