מתחברים לאדמה דרך הרגליים, קריאת תורה בטיול של ישיבת חיצים
מתחברים לאדמה דרך הרגליים, קריאת תורה בטיול של ישיבת חיציםצילום: ישיבת חיצים

הרב ארז בראון, מנהל התיכון בישיבת חיצים שבאיתמר, פורש בראיון בערוץ 7 את הגישה החינוכית של הישיבה ומסביר למה גם בימינו יש חשיבות ויתרון לפנימייה בישיבה תיכונית.

בראון מסביר שבעולם המודרני שבו המידע נגיש לכולם באינטרנט ובספרים - האתגר משתנה, "אנו רואים חשיבות לחנך ולאפשר לתלמידים לרכוש מיומנויות שיאפשרו להם את הנגישות לכל מאגרי המידע החשובים בכל התחומים. לשמחתנו גם בעולם הקודש חלק משמעותי ממנו נמצא ברשת, לכן המיומנות חשובה אפילו יותר מהידע. וזה דבר שאנחנו עובדים עליו בצורה משמעותית, עם כל תלמיד במקום שבו הוא נמצא".

לצד המיומנות מציין בראון תכונה נוספת שבישיבה רואים חשיבות בפיתוחה בקרב התלמידים, "בשביל שתלמיד יהיה נגיש ויפגש עם הלמידה, חשוב מאוד לפתח את הסקרנות. השאיפה שלנו היא לגרות את התלמיד להיפתח לעולם ולשאול את השאלות. ככל שהוא ישאל יותר ויהיה לו את הרצון לברר ממילא הוא ינצל את מיומנויות הלימוד שרכש ויהפוך להיות אדם שיוצר בעצמו".

"אנחנו באים ממקום לא שיפוטי", מדגיש הרב בראון, "אנחנו לא שופטים את המקום ממנו התלמיד הגיע, אנחנו פחות שואלים מה היה בעבר ויותר פועלים לעתיד. הלמידה היא באווירה של נעלי בית כלומר למידה לא שיפוטית, לא משווה בין תלמיד לתמיד אלא 'למידה מצמיחה' גם לתלמידים שהרגישו בעבר שנדחו מהמערכת".

"כולנו מלאים בטוב", אומר מנהל ישיבת חיצים ומוסיף, "אנחנו רוצים לתת לתלמיד להראות לנו מה טוב בו, בשביל שהדבר הזה יצליח צריך לתת אמון". 

מעבר ללימודי הקודש שמקבלים מקום חשוב בישיבה, המגמה המרכזית היא מגמת ארץ ישראל. הרב בראון מסביר שמעבר ללימודים בכיתה התלמידים יוצאים לטיולים רבים דבר המחבר אותם חיבור עמוק לארץ.

בשנים האחרונות הורים רבים מעדיפים לוותר על הפנימיות ולהשאיר את הילדים בקרבתם. בראון מסביר את היתרון של הפנימייה ואת האפשרויות שהיא פותחת בפני התלמידים, "צוות הפנימייה כולל אם בית משמעותית, מנהל פנימייה, עובדת סוציאלית, אחראי פדגוגי של הפנימייה ולכל שכבת גיל יש שני מדריכים המלווים את התלמידים.

''מבחינתנו הפנימייה היא לא בדיעבד, והיא לא רק מקום לישון, היא מאפשרת לתלמידים ליהנות ממגוון חוגים - ציור, אומנות באבן ונגרות. התלמידים פה בנו את ארון הקודש של הישיבה יחד עם אומן. מאפשרת תחומים רבים של למידה לא פורמאלית".