ריבלין ושגריר מצרים החדש
ריבלין ושגריר מצרים החדשצילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל הבוקר (חמישי) את כתב האמנה של השגריר החדש ממצרים עם כניסתו לתפקיד שגריר מצרים בישראל.

נציין כי מאז הוחזר השגריר המצרי בישראל להתייעצויות בחודש נובמבר 2012, בזמן כהונתו של הנשיא האיסלמיסטי של מצרים מוחמד מורסי, לא הוצב בחזרה שגריר מצרי בישראל.

השגריר החדש, חיזאם אהדי חייראת, הגיש את כתב האמנה שלו לנשיא בטקס רשמי בבית הנשיא כשהוא מלווה ברעייתו ובקונסול הכללי של מצרים.

לאחר הגשת כתב האמנה אמר הנשיא לשגריר הנכנס: "כאן, בבית הנשיא, אני מקבל שגרירים מרחבי העולם. אך זה מאורע מיוחד לקבל שגריר משכנתנו הקרובה והחשובה. אני שולח מסר של חברות לנשיא א-סיסי, ולכל אזרחי מצרים. מצרים היא 'Um El Dunya', 'האמא של העולם', ובייחוד באזורנו משחקת מצרים תפקיד משמעותי ביותר".

לדבריו, "אנחנו חיים יחד באזור מורכב. מצאנו דרך לחיות יחדיו בשלום ובידידות. זהו מסר לאזור, ומסר לעולם כולו. הייתי במצרים בזמני מלחמה, ובזמני שלום. הסכם השלום בין ישראל ומצרים הוא ברית בינלאומית והוא עדיפות ראשונה בשביל שתי המדינות. איננו חולקים דעה משותפת על הכל, אך אנו מכבדים זה את זה ובזכות זה אנו יכולים לבנות עתיד משותף". 

השגריר הנכנס הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה ואמר: "ברצוננו לקחת אחריות לטובת תושבי האזור ולהביא שגשוג, צדק, תקווה ושוויון".

הנשיא איחל לשגריר הצלחה בתפקידו ואמר, "אני מאוד מקווה שאתה ומשפחתך תרגישו כאן בבית".