הרב ערוסי בכנס אשתקד
הרב ערוסי בכנס אשתקדערוץ 7

חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של קרית אונו, הרב ד"ר רצון ערוסי, אומר לערוץ 7 כי הוא מקווה שהחלטת מועצת הרבנות הראשית מהיום לדחות את מתווה הכותל, תאומץ על ידי הממשלה.

"שמענו בישיבה את נציג ראש הממשלה ד"ר גיל לימון ואת רב הכותל, ומועצת הרבנות הודיעה שהיא מצטערת על כך שבמקום קדוש ליהדות כמו הכותל המערבי שעל פי החוק צריכים להתייעץ בכל מה שקשור למקומות הקדושים עם נציגי הדתות ואין מקום קדוש יותר מהכותל, לא התייעצו כאן עם מועצת הרבנות הראשית.

"יש להצטער על כך שהממשלה יצרה מתווה עם הרפורמים ולא מצאה לנכון להתייעץ עם מועצת הרבנות הראשית", מדגיש הרב ערוסי.

לדבריו כל ראשי הממשלות התייעצו עם הרבנים הראשיים ונהגו בהתאם, "לוי אשכול ישב עם הרבנים הראשיים והתייעץ איתם לגבי הכותל, גם יצחק רבין התייעץ עם הרבנים הראשיים לגבי מערת המכפלה מיד אחרי הסכם אוסלו, ואף עשה רביזיה במתווה שהיה אמור להעניק את המעבר לקבר רחל לרשות הפלשתינית, והגישה לשם נותרה בידינו.

''לכן אנחנו מבינים שנעשתה כאן שגגה על ידי הממשלה שלא מילאה את חובתה להתייעץ עם הרבנים הראשיים במתווה הכותל. לכן הדרישה היא שהממשלה תתייעץ עם מועצת הרבנות ותבחר ועדה שתטפל בצורה יסודית בסוגייה".

הרב ערוסי מציין כי המחאה על מתן דריסת רגל לרפורמים בכותל זועקת לשמיים, כדבריו, "לתת מעמד לרפורמים שמחקו את השם 'ציון' מסידורי התפילה, שהתנגדו כל השנים לכל מה שקשור למקדש, עכשיו נותנים להם מעמד ועוד במקום שאליו הם התנגדו כל השנים. אנחנו מקווים שבעזרת ה' הממשלה תתעשת וכמו יצחק רבין שעשה רביזיה גם ראש הממשלה יתעשת ויבחר ועדה שתגבש מתווה חדש ונכון".