הסכין שנתפסה
הסכין שנתפסהצילום: דוברות מג"ב

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד מחבלת בת 14 מג'בל מוכבר בגין ניסיון חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין.

על פי כתב האישום, בשבוע שעבר לאחר שצפתה בשידורי הטלוויזיה של ערוץ "אל אקצא" על פיגועי דקירה, גמלה בליבה של המחבלת ההחלטה לבצע פיגוע ולרצוח יהודים.

המחבלת שוחחה עם חברותיה על כוונתן לבצע פיגוע נגד יהודים. באחת ההזדמנויות כתבה במחברת בית הספר "אל תשפוט אותי כי עזבתי" וציירה את כיפת הסלע ומתחתיה הכיתוב "האקצא שלנו".

ביום שני בשבוע שעבר, התעוררה המחבלת מוקדם בבוקר והתפללה. אימה שראתה כי היא ערה בשעה מוקדמת אמרה לה ללכת לישון. אך המחבלת לא הלכה לישון וחשבה על פיגוע הדקירה שהיא מתכננת לבצע עם חברתה.

המחבלת נטלה שתי סכינים במטרה לעשות בהן שימוש בפיגוע, והחביאה אותן בילקוט בית הספר שלה. בשעה 7:00 לערך יצאה מביתה לבית הספר עם הילקוט ובתוכו שתי הסכינים.

במהלך יום הלימודים נקראה חברתה לחדר המנהלת והועברה לטיפול הרווחה והמשטרה לאור העובדה שבילקוטה נמצאה סכין מטבח חדה.

בליבה של המחבלת גמלה ההחלטה כי היא תבצע לבדה את פיגוע הדקירה. בשעה 14:30 לערך, בסוף יום הלימודים, המחבלת לא חזרה לביתה שבג'בל מוכבר יחד עם חברותיה כפי שהיא עושה כל יום אלא עלתה על אוטובוס לכיוון העיר העתיקה בירושלים.

לפני שירדה מהאוטובוס, היא הוציאה את אחת הסכינים מתיקה והחביאה אותה בכיס מעילה. הנאשמת נכנסה לעיר העתיקה לאזור צומת הרחובות הגיא וויה דולורוזה, ולאחר מכן סבה והלכה לשער שכם בעודה סורקת את האזור במשך דקות ארוכות בחיפוש אחר קורבן יהודי, כדי לדקור אותו.

קצין משטרה הבחין במחבלת שהתנהגותה עוררה את חשדו וביקש שתוציא את ידיה מכיסי מעילה. המחבלת הוציאה את ידה השמאלית, השוטר ביקש שתוציא גם את היד השנייה, המחבלת הוציאה את יד ימינה מכיס מכנסיה ואחזה בסכין בידה.  היא נעצרה במקום.