איילת שקד
איילת שקדצילום: פלאש 90

שרת המשפטים איילת ערכה השבוע ביקור באוקראינה, במסגרתו נפגשה עם שר המשפטים האוקראיני פבלו פטרנקו ועם מפכ''לית המשטרה, ביקרה בבית הכנסת של הקהילה היהודית ובבאי יאר, גיא בו קבורים למעלה מ-33 אלף יהודים שנרצחו בשואה.

בפגישה עם מקבילה האוקראיני פטרנקו, שנו השרים על מצבה של מערכת המשפט הישראלית והאוקראינית, על שיתופי פעולה בתחום ההסגרות ועל מצב בתי הכלא באוקראינה. 

רבה הראשי של אוקראינה, הרב משה אסמן, סייר עם שקד בבית הכנסת ברודצקי של הקהילה היהודית. הרב אסמן ביקש משרת המשפטים לפעול להשבת ספרי התורה הנמצאים בארכיון של אוקראינה אל חיק הקהילה היהודית. 

למחרת פגשה השרה את מפכ"לית המשטרה קטיה דקנוידזה וסגנית שר הפנים אקתרינה זגולדזה. כמו כן נפגשה שקד עם התובע הכללי.

בהמשך ביקרה בבאבי יאר, גיא בו קבורים למעלה מ-33 אלף יהודי אוקראינה שנרצחו בשואה. "בגיא הזה, בבאבי יאר, רצחו הנאצים מעל 33 אלף יהודים בערב ויום כיפור ובביום כיפור. שנאת יהודים ורצח יהודים אינם נחלת ההיסטוריה הזו בלבד. שנאת יהודים ורציחתם לא פסקה אחרי השואה. 

''האנטישמיות לובשת פנים שונות וצורות שונות מידי דור. היום גם במדינת היהודים באים עלינו להשמידנו על רקע ההסתה ברשתות, תנועת החרם וההסתה בחינוך ברשות הפלשתינית. כדאי שהעולם יתעורר לפני שיהיה מאוחר מידי. חטאי העבר מתדפקים על  דלתות ההווה", הוסיפה שקד. 

בסוף ביקורה באוקראינה אמרה שקד כי "אוקראינה היא ידידת אמת של ישראל וישראל ידידת אמת של אוקראינה. שיתוף הפעולה בין המדינות חשוב וחיוני".